رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد؛

لزوم تکمیل و بروز‌رسانی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار

حجت‌الاسلام «جعفری» بر لزوم تکمیل و بروز‌رسانی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و همکاری همه نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ - 24July 2023

تکمیل و بروز‌رسانی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌داربه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین «اسدالله جعفری» رئیس کل دادگستری استان اصفهان امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی جرائم خشن در سطح استان، اظهار داشت: با تلاش‌ جهادی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی استان در سال ۱۴۰۱ آمار جرایم خشن در سطح استان کاهش ۱۵ درصدی داشته و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در چهار ماهه اول سال جاری این آمار روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.

وی حفظ امنیت مردم و برقراری آرامش و آسایش پایدار در جامعه را مهم‌ترین اولویت‌ و وظیفه نهادهای متولی امنیت خواند و عنوان کرد: مهم‌ترین اولویت و وظیفه نهادهای مربوطه، حفظ امنیت نظام و مردم و پاسداری از آرامش و آسایش پایدار در جامعه است و همه مسؤولان ذیربط باید با آگاهی به وظایف خود در این مسیر کوشا باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان از استانداری به عنوان متولی اصلی برقراری امنیت در استان یاد کرد و افزود: تلاش‌های استانداری در این زمینه قابل تقدیر است اما انتظار می‌رود در بحث کنترل مجرمان حرفه‌ای، خشن و سابقه‌دار که یکی از تهدیدکنندگان آسایش و امنیت جامعه هستند به صورت عملی و جدی‌تری در میدان‌ حاضر شود چرا که امر پیشگیری، کنترل، مهار و در صورت نیاز سرکوب مجرمین حرفه‌ای، خشن و سابقه‌دار نیازمند صرف هزینه‌هایی است که باید از طریق دولت تامین شود.

حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: تکمیل و بروز‌رسانی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و همکاری همه نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در استان امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برخی رفتارهای مجرمانه در ایام محرم از سوی تعداد معدودی، خاطرنشان کرد: اعتقادات و باورهای دینی برای مردم ما از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کسانی که نسبت به ساحت مقدس محرم و عاشورا و نمادهای عزاداری کوچکترین اهانتی داشته باشند، تحت عنوان اهانت به مقدسات قطعاً با قید فوریت، اقدامات قضایی و اشد مجازات قانونی در خصوص آنان اعمال خواهد شد و در این مورد کمترین مماشات و ارفاق نخواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: عاملان برخی رفتارهای موهن و توهین به مقدسات از جمله در شهرستان اردستان بلافاصله دستگیر و بازداشت و پرونده قضایی آنان در شعبه وی‍ژه در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار