نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد؛

بسیج همگانی لازمه تحول در حوزه جمعیت و افزایش بهره‌وری

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: تحول در حوزه جمعیت و افزایش بهره‌وری نیازمند بسیج همگانی است.
کد خبر: ۶۰۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ - 24July 2023
بسیج همگانی لازمه تحول در حوزه جمعیت و افزایش بهره وریبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح مرکز مردمی نفس به همت بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: مرکزی با پیشینه تاریخی، حماسی و مهد مفاخر و مشاهیر یک استان هویت ساز است و امروز که به برکت انقلاب اسلامی سفره عزت، اقتدار و کرامت ملت در کشور پهن شده باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی بهره مندی کرد.
 
آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت گفت: یکی از عوامل اقتدار، عزت و پیشرفت هر کشور و ملت توجه به نیروی انسانی فعال و پویا است که به عنوان بزرگترین سرمایه منابع را مدیریت می‌کند و آن چیزی که می‌تواند منابع را به بهره مندی برساند نیروی انسانی فعال است و لذا باید به مسئله جمعیت توجه ویژه داشت.
 
امام جمعه اراک افزود: استان مرکزی با نرخ زاد و ولد ۶ دهم در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می‌برد و باید به ۲.۵ برسد تا بتوان از بروز فاجعه و آسیب‌های بزرگ جلوگیری کرد.
 
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی بهداشت و درمان و مهمتر از آن جمعیت پایه گذاری در حوزه امنیت و اقتدار کشور است لذا همه بخش‌های کشور باید به مسئله جمعیت توجه ویژه کنند.
 
آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: نیاز است زندگی مصرفی به زندگی فعال تولیدی تبدیل شود و بهره وری در همه بخش‌ها افزایش پیدا کند و امروز در کشور ظرفیت افزایش جمعیت وجود دارد که باید از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کرد.
 
وی افزود: متأسفانه بهره وری از منابع کشور غلط است و باید در این خصوص تجدید نظر صورت پذیرد و قطعاً افزایش بهره وری موجب تحول خواهد شد.
 
امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه توجه به بهره وری موجب افزایش تولید و ایجاد تحول در همه بخش‌ها خواهد شد، گفت: باید در حوزه جمعیت جهادی وار حرکت کرد.
 
وی افزود: ایران اسلامی ظرفیت‌های فراوانی در همه بخش‌ها دارد و سرشار از منابع و ذخایر عظیم است و باید قدردان این نعمت الهی بود و امروز باید بیش از هر زمانی وفادار وطن و آب و خاک این سرزمین مقدس باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: همت‌های جهادی و اراده‌های انقلابی باید در حوزه افزایش بهره وری، تولید و فرزندآوری پای کار بیاید و زمینه تحول بزرگ در کشور فراهم شود.
 
وی تاکید کرد: توجه به بنیان خانواده مورد توجه همه مسئولین باشد و در این راستا سیاست‌های تشویقی اعمال شود و نیاز است فرهنگ خانواده دوستی در جامعه نهادینه شود.
 
آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: یاس، ناامیدی، عدم آرامش روانی در جامعه، بی توجهی به خانواده و فرزند آوری خواسته دشمنان است و باید در این خصوص هوشیار بود.
 
وی با تاکید بر اینکه غیرت دینی و انقلابی باید در حوزه جمعیت پای کار بیاید، گفت: امروز مسئولیت بسیار سنگینی در این بخش داریم.
 
امام جمعه اراک افزود: دوری از تجمل گرایی و اشرافی گری از ضرورت‌ها است و فرهنگ ساده زیستی در جامعه نهادینه شود.
 
وی خاطر نشان کرد: بسیج همگانی در حوزه جمعیت اتفاق بیفتد و بسیج جامعه پزشکی در این راستا پرچم داری کند.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار