دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رژیم صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی/ روزهای بحرانی در انتظار سرزمین‌های اشغالی است

با تصویب طرح موسوم به «اصلاحات قضائی» شاهد هستیم که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، رسما این رژیم را در مسیر زوال و نابودی بی‌سابقه و غیرقابل بازگشتی قرار داده است.
کد خبر: ۶۰۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۲ - 25July 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- رسول شادمانی؛ روز گذشته طرح موسوم به «اصلاحات قضائی» موردنظر نتانیاهو در کنست رژیم صهیونیستی به تصویب نهایی رسید. طرحی که بر اساس آن دیگر دیوان عالی قضائی هیچ حقی برای وتوی تصمیمات دولت، کنست و احکام اداری ندارد. ضمن اینکه دیوان عالی قضائی رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند حتی با انتصاب وزار یا نخست وزیر به دلایل مختلف مخالفت کند.

پس از تصویب طرح موسوم به «اصلاحات قضائی» موردنظر نتانیاهو در کنست رژیم صهیونیستی که در میان مخالفت بسیار شدید و بی‌سابقه احزاب مخالف و صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی صورت گرفت شاهد افزایش شدید و انفجار اعتراض‌ها هستیم. این اعتراض‌ها که پیش‌بینی هم می‌شد گسترده و قابل توجه باشد درست فقط دقایقی بعد از تصویب این طرح سراسر شهر‌های اراضی اشغالی را دربر گرفته است.

حرکت رژیم موقت صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی/ دوشنبه سیاه رژیم صهیونیستی

بر اساس گزارش منابع عبری، قانون «اصلاحات قضائی» موردنظر نتانیاهو در شرایطی روز گذشته با ۶۴ رای مثبت نمایندگان موافق به صورت نهایی مورد تصویب نمایندگان کنست قرار گرفت که تمامی نمایندگان مخالف تصویب این طرح به نشانه اعتراض و مخالفت خود با این طرح، صحن کنست را ترک کرده بودند. موضوعی که از زمان تصویب این لایحه موجب دو پاره شدن کنست و تشدید و تعمیق اختلافات نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی خواهد شد و اثرات آن را از همین امروز خواهیم دید.

از طرف دیگر به دنبال تصویب طرح اصلاحات قضائی موردنظر نتانیاهو شاهد هستیم که هستدروت (اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی) در بیانیه‌ای فوری اعلام کرده که گزینه اعتصابات سراسری کارگران را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. موضوعی که اگر نمایندگان این اتحادیه بر سر اجرا کردن آن به توافق نهایی برسند هرج و مرج و بحران بی‌سابقه و البته کم نظیری سراسر اراضی اشغالی را دربر خواهد گرفت.

حرکت رژیم موقت صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی/ دوشنبه سیاه رژیم صهیونیستی

حال موضوع مهم در این میان این است که تصویب طرح «اصلاحات قضائی» موردنظر نتانیاهو را می‌توان اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی دانست. در واقع باید به این مهم اشاره کنیم که دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی دیگر هیچ حق و اجازه‌ای ندارد که تصمیمات دولت و وزیران را لغو کرده و یا به مخالفت با آن‌ها بپردازد.

اما مخالفان طرح موسوم به «اصلاحات قضائی» موردنظر نتانیاهو نیز در این روز‌ها دست روی دست نگذاشته و بیکار نماندند. در این میان «یائیر لاپید» رئیس جریان مخالف رژیم صهیونیستی با اعلام مخالفت بسیار شدید با تصویب این طرح به این موضوع اشاره کرد که دولت تندرو نتانیاهو در شرایطی تصویب این طرح را جشن گرفته است که دیگر ما برادران آن‌ها نیستیم. او سپس به ضعف و ناتوانی نتانیاهو اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر نخست وزیری وجود ندارد نتانیاهو را بازیچه دست مجموعه‌ای از تندرو‌ها دانست.

حرکت رژیم موقت صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی/ دوشنبه سیاه رژیم صهیونیستی

از طرف دیگر «یائیر لاپید» رئیس جریان مخالف رژیم صهیونیستی روز گذشته در اظهاراتی تاکید کرد از امروز فعالیت‌های خودشان را علیه طرح موسوم به «اصلاحات قضائی» نتانیاهو آغاز کرده و درخواست تجدیدنظر علیه لایحه مذکور خواهند کرد. موضوعی که موجب می‌شود تا کش‌مکش و درگیری بیان احزاب رژیم صهیونیستی به اوج خود برسد.

تمامی این موارد و شرایط در حالی است که فعالان دانشجویی با ارائه درخواست‌هایی از تمامی مردم و صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی خواست تا برای اعتراض و نشان دادن مخالفت خود علیه تصویب طرح موسوم به اصلاحات قضائی موردنظر نتانیاهو به خیابان‌ها آمده و به تظاهرات‌های اعتراضی سایر مردم بپردازند.

حرکت رژیم موقت صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی/ دوشنبه سیاه رژیم صهیونیستی

بنابر اعلام منابع عبری «لغو برهان معقولیت» که امروز در چارچوب اصلاحات قضایی نتانیاهو به تصویب رسید، یکی از مهمترین بخش‌های این اصلاحات است که دخالت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در امور کابینه و کنست را محدود می‌سازد. اما طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو ابعاد دیگری نیز دارد که قرار است در آینده در کنست مطرح شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار