یادداشت/ سردار یوسفعلی‌زاده

فرهنگ حسینی سکه رایج جهان اسلام

با وجود همه دشمنی‌ها و بدخواهی‌های دنیای استکبار، پرچم سیدالشهدا علیه‌السلام برافراشته و در اهتزاز است و علی‌رغم لاف در غریبی رسانه‌های معاند در فضای مجازی، در جهان امروز، اسلام‌خواهی و تداوم راه امام حسین علیه‌السلام و اینکه حرکت مقاومت راهبرد انتخابی و سکه رایج مستضعفان عالم است.
کد خبر: ۶۰۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ - 25July 2023

فرهنگ حسینی سکه رایج جهان اسلامگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی؛ یکی از برکات ماه محرم فرصت تفکر است چراکه انسان به فکر واداشته می‌شود که علت این همه شیدایی و شور و حال و انگیزه‌های مومنانه در نهاد نوجوانان و جوانان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام چیست؟

در گفتمان ارزشی دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی این نکته معمولاً گفته می‌شود که عزاداری‌های حسینی در این ایام مانند شط خروشانی است که زنگار فراموشی را از ساحت رهروان حسینی زدوده و آنان را از غفلت بیرون می‌آورد.

در فضای گفتمانی ماه محرم روایتی که بسیار مرور می‌شود این است که «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» و بعد این متمم گفته می‌شود که اولیای دین همه سفینه نجات هستند اما کشتی امام حسین علیه‌السلام سریع‌تر، وسیع‌تر و پر ظرفیت‌تر است. باید تلاش کرد تا یکی از سرنشینان این کشتی بود و با سیدالشهدا علیه‌السلام تا شهادت و عند رب همسفر شد.

دوست و دشمن در منظر کربلا و عاشورا چه کسانی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ در فرازهایی از زیارت عاشورا دشمنان و افراد خاص به نام و عمل معرفی شده و لعنت می‌شوند. در مقابل اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام نیز به نام و به فعل معرفی می‌شوند، یارانی که با وفاترین، پای‌کار‌ترین و ایثارگرترین بودند. آن‌ها بیان می‌داشتند که اگر صدبار قطعه‌قطعه شویم و ما را بسوزانند دست از حمایت و پشتیبانی از سید و سالار شهیدان برنخواهیم داشت و شهادت در این مسیر را احلی من العسل می‌دانستند.

ویژگی‌های اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام این حقیقت را دیکته می‌کند که باید خود را منطبق با اصحاب عاشورایی اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تربیت کنیم و از لیست بدنام دشمنان فاصله بگیریم و به یاران خوشنام و عاقبت‌بخیر و همراهان کاروان کربلا نزدیک کنیم و در زمره منتقمین خون‌ شهدای کربلا قرار گیریم.

در این روزها که آحاد جامعه با شور و شعور حسینی خود رونق‌بخش محافل عزای سید و سالار شهیدان و یاران آن حضرت هستند امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نه به سیاه‌پوش شدن و نه به مراسم عزای سیدالشهدا علیه‌السلام را توسط افراد بدنام و رسوا در فضای مجازی هشتک می‌زنند تصور می‌کنند با این اقدامات خصمانه عده‌ای از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کنند در صورتی که از این مغزهای تهی و تلاش‌های مذبوحانه و ذلیلانه به دست نمی‌آورند.

جهاد بزرگ تبیین در این عصر و زمان نسخه شفابخش و کارساز مقابله با دشمنی‌های بی‌پایان نظام سلطه و ایادی واذناب و نوکران منطقه‌ای و داخلی آنان بوده و خواهد بود.

 از سوی دیگر در این روزها افراد درمانده که در هیچ کجا جایی ندارند حرکت زشت و محکوم از منظر همه بزرگان دین یعنی اهانت به قرآن و قرآن‌سوزی را مرتکب شده‌اند و از این طریق بغض و کینه خود را نسبت به دین انسان‌ساز اسلام ابراز کردند.

این جریان بیانگر آن است که دشمنی نظام سلطه توقف‌ناپذیر است و انتظار دوستی از دشمنان حماقت است. منطق دشمن، توطئه‌ و دسیسه بر علیه اسلام و نظام مقدس اسلامی است و اگر دشمنی نکند خاصیت ندارد.

 در شرایط کنونی جمهوری اسلامی و در این روزها، اقامه عزای سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا در قالب هیئات مذهبی از کوچه‌ها شروع شده و تا بام ایران و جغرافیای جهان اسلام تداوم و در اقصی نقاط جهان تسری پیدا کرده است.

با وجود همه دشمنی‌ها و بدخواهی‌های دنیای استکبار، پرچم سیدالشهدا علیه‌السلام برافراشته و در اهتزاز است و علی‌رغم لاف در غریبی رسانه‌های معاند در فضای مجازی، در جهان امروز، اسلام‌خواهی و تداوم راه امام حسین علیه‌السلام و اینکه حرکت مقاومت راهبرد انتخابی و سکه رایج مستضعفان عالم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار