با حضور دریادار سیاری صورت گرفت

الحاق بالگرد ضد زیردریایی، ناو پشتیبانی و هواپیمای ترابری به نداجا

تعدادی از تجهیزات نیروی دریایی ارتش پس از تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.
کد خبر: ۶۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ - 01December 2015

الحاق بالگرد ضد زیردریایی، ناو پشتیبانی و هواپیمای ترابری به نداجا

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، یک فروند بالگرد ضد زیردریایی SH-3D، یک فروند ناو پشتیبانی و یک فروند هواپیمای ترابری «فوکر» صبح امروز با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش به این نیرو ملحق شدند.

امیر دریادار دوم عباس زمینی، فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم به تشریح مشخصات تجهیزات جدید الحاقی به نیروی دریایی ارتش پرداخت.

امیر زمینی درخصوص ناو پشتیبانی الحاقی به نداجا اظهار داشت: ناو نیرو بر جمهوری اسلامی «تنب»، شناوری پشتیبانی - رزمی است؛ که از قابلیت پیاده کردن نیرو، حمل بالگرد، تانک و نفر برخوردار است.

وی ادامه داد: این شناور سه هزار تنی در سال ۶۴ به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق و فرآیند تعمیرات اساسی و بهینهسازی سامانههای شناور یاد شده در خرداد ماه ۹۱ آغاز شد و پس از ۴۲ ماه تلاش خستگیناپذیر به پایان رسید.

وی درباره بالگرد ضد زیردریایی SH-3D معروف به «سلطان دریا» نیز گفت: مأموریت اصلی این بالگرد، عملیات زیردریایی است و قابلیت حمل موشک و اژدر را دارد.

به گفته وی بالگرد یاد شده، دارای قابلیتهای نقل و انتقال نفرات، مراقبت از خطوط دریایی، ریزش و پرش چترباز و غواص، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و شناسایی زیردریایی است.

وی افزود: این بالگرد در سال ۵۱ به ناوگان نیروی دریایی الحاق و پس از پنج مرحله تعمیرات اساسی در سال ۷۶ به علت سر رسید تعمیرات زمینگیر شد و در اسفندماه ۹۰ تحت تعمیرات اساسی در شرکت «پنها» قرار گرفت و پس از ۳۷ دوره تعمیرات و ۳۶ روز تستهای زمینی و پروازی با ۱۱۰ هزار نفر ساعت کار مفید مورد بهرهبرداری قرار گرفت.

وی درباره تعمیرات اساسی و بهینهسازی هواپیمای ترابری فوکر نیز گفت: مأموریت اصلی این هواپیما انجام عملیات ترابری است و این هواپیما ملقب به ' دوستی' دارای قابلیت نقل و انتقال نفرات گشت دریایی، ریزش چترباز، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و حمل بار و تجهیزات است.

وی خاطرنشان کرد: این هواپیما نیز در سال ۵۱ به ناوگان بال ثابت نیروی دریایی ارتش الحاق شد و پس از پنج مرحله تعمیرات اساسی در سال ۷۶ به علت اتمام ساعت پرواز زمینگیر شد این هواپیما در تیرماه ۹۱ تحت تعمیرات اساسی در شرکت صنایع صها قرار گرفت و پس از ۳۶ ماه دوره تعمیرات و ۶۰ روز تست زمینی و پروازی به اسکادران پانزدهم پایگاه یکم هوا دریا نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پیوست.

نظر شما
پربیننده ها