نخستین سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا برگزار می‌شود

همزمان با ماه محرم و صفر، نخستین سوگواره ملی عکس عاشورایی «سقا» در بخش ملی برای آیین‌های سنتی عزاداری در مناطق مختلف ایران و بخش اصلی برای استان و همچنین ویژه شهر اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ - 25July 2023

نخستین سوگواره ملی عکس عاشورایی سقابه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سجاد دادپور» دبیر سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا اظهار داشت: سوگواره ملی عکس «عاشورایی سقا» با محوریت اردبیل، مهد آیین‌های سنتی عزاداری محرم، در بخش‌های ملی و اصلی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش ملی سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا شامل تمامی آیین‌های سنتی ماه محرم در شهر‌ها و روستا‌های ایران، نگاه ویژه به پیرغلامان حسینی و روضه‌خوانی‌های خانگی، کودکان و محرم است.

دبیر سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا ادامه داد: بخش اصلی این سوگواره شامل سنت‌ها و آیین‌های عزاداری ماه محرم در شهر و شهرستان‌های استان اردبیل و نگاه ویژه به اجتماع عزاداران در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان عالی‌قاپو و توجه به المان‌های محرم در کوچه‌ها و خیابان‌ها است و در این بخش تنها عکس‌هایی که در استان اردبیل ثبت شده‌اند، مورد پذیرش و داوری قرار خواهد گرفت.

دادپور بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی می‌باشد، همچنین برای عکاسان داراالارشاد اردبیل در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بخش اردویی برگزار خواهد شد که برای ثبت‌نام در این بخش مراجعه به انجمن سینمای جوانان استان اردبیل و یا تماس با شماره تلفن ۰۴۵۳۳۴۰۴۷۵۸ ضروری است.

دبیر سوگواره ملی عکس عاشوریایی سقا اضافه کرد: این سوگواره ملی به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل و با همکاری حوزه هنری استان و انجمن سینمای جوانان استان اردبیل برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار، ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه برگزاری اختتامیه و نمایشگاه سوگواره متعاقبا اعلام می‌شود، گفت: ارسال آثار برای این سوگواره ملی صرفا از طریق ایمیل sagha.soghvare@gmail.com بوده و برای برگزیدگان جوایز نقدی و تندیس سوگواره اهدا خواهد شد.

دبیر سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا با اشاره به برخی قوانین این سوگواره ملی اظهار کرد: در هر بخش عکاسان می‌توانند پنج تک عکس ارسال کنند که مجموعه عکس ارسالی به عنوان یک اثر در داوری تلقی خواهد شد.
وی افزود: آثار باید فرمت jpg و حداقل ۳۰۰ دی‌پی‌آی با حداقل اندازه ۲۵۰۰ پیکسل (برای ضلع بزرگ) ارسال شده و کیفیت مناسب جهت چاپ با ابعاد ۵۰ در ۷۰ را داشته باشد.

دادپور تصریح کرد: دبیرخانه سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا از پذیرش عکس‌های موبایلی معذور است و ویرایش عکس نیز باید در حدی باشد که به جنبه استنادی عکس صدمه نزند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار