هنرمند و استاد نقاشی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«حبیب‌الله صادقی» در انتخاب تکنیک توانمند بود

حسینی به آثار زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی اشاره کرد و با بیان اینکه این هنرمند فقید در انتخاب تکنیک توانمند بود، گفت: به‌نظرم هنوز هم مجموعه کارهایی که مرحوم صادقی در ارتباط با انقلاب انجام داده تاثیرگذارترین بخش فعالیت او باشد.
کد خبر: ۶۰۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۹ - 10August 2023

«حبیب‌الله صادقی» در انتخاب تکنیک توانمند بود«مهدی حسینی» هنرمند پیشکسوت و استاد نقاشی که در دوران هنرستان استاد نقاشی زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی بوده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه این هنرمند فقید در انتخاب تکنیک توانمند بود، اظهار داشت: به‌نظرم هنوز هم مجموعه کارهایی که مرحوم صادقی در ارتباط با دوران پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده تاثیرگذارترین بخش فعالیت او باشد.

وی به ذکر خاطراتی پرداخت و با بیان اینکه صادقی و حسین خسروجردی و کاظم چلیپا از دوران هنرستان افراد موفقی بودند، افزود: در کلاس درسی که ۱۰ تا ۱۲ نفر شاگرد داشت، می‌دیدم که این سه نفر دستشان قوی است و می‌توانند مسیری که انتخاب کرده‌اند را خیلی جدی ادامه دهند. بعد هم وارد دانشکده هنر‌های زیبا شدند و به فعالیت در عرصه هنر ادامه دادند. بعد‌ها هم در جریان انقلاب هر سه نفرشان وارد هنر خاص این دوره شدند و آثار خوبی خلق کردند.

هنرمند پیشکسوت و استاد نقاشی درخصوص سطح کیفی آثار صادقی گفت: مضامین آثار صادقی بنا به اتفاقات آن دوره به دقت انتخاب می‌شد لذا این آثار همواره برای مخاطب قابل درک است؛ او در هنرستان هم قوی بود. از بهترین‌های دوره خودش بود و قابل حدس بود که بتواند از پس اجرا تکنیک‌ها برآید.

گفتنی است؛ مرحوم حبیب‌الله صادقی هنرمند انقلابی مرداد سال گذشته در آستانه ۶۵ سالگی دارفانی را وداع گفت. دغدغه اصلی او ماهیت هنر ملی، دینی، ایرانی و انقلابی بود و از جمله نقاشانی بود که در زمینه هنر عاشورایی فعالیتی گسترده و تاثیرگذار داشت و در دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا و واحد هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به آموزش هنر و مدیریت هنری پرداخت.

عضویت در واحد تجسمی حوزه هنری، عضویت پیوسته در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و ریاست موزه هنرهای معاصر تهران از مهمترین سوابق مدیریتی او به حساب می‌آید. وی ۵ مرداد ماه  ۱۴۰۱ به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

اولین سالگرد درگذشت حبیب‌الله صادقی، هنرمند نقاش، کاریکاتوریست و گرافیست، استاد دانشگاه، منتقد هنری و رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، با عنوان «مجلس حبیب» در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار