دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روایتی از ظهر عاشورا در قتلگاه فکه+ فیلم

مستند «وعده‌های موازی» روایتی از حضور زائران شهدا در ظهر عاشورا در یادمان فکه است.
کد خبر: ۶۰۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱ - 28July 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هر سال نزدیک عاشورای اباعبدالله اسباب و اثاثیه جمع می‌کنن و صد‌ها کیلومتر آن طرف‌تر خانه و شهرشان خیمه‌ای برپا می‌دارند که اثر خون جوانان ریخته شده روی شن و ریگ زارهایش هنوز بعد ۴۰ سال دل‌ها را به کربلای حسین (ع) می‌رساند.

روایتی از ظهر عاشورا در قتلگاه فکه+ فیلم

اینجا فکه، می‌گویند نزدیکترین یادمان به کربلاست. شبیه به کربلا، که رزمندگانش جلوه‌ای از عاشورا را در آن رقم زدند. تشنه و زخمی، در مقتلی که به نام ۱۲۰ شهید نام گذاری شده، روحشان از تن جدا شد و به سیدالشهدا (ع) پیوست. در نقطه دیگرش، مقتل آوینی، جایی که یک مین، او را از زمین جدا کرد و به آسمان برد، هنوز بعد از سالیان سال زائر دارد. اویی که می‌دانست حج رفته‌های واقعی و کربلا رفته‌های حقیقی از اینجا به معشوق رسیدند و خود نیز به کاروانشان پیوست، سعید شاهدی از بچه‌های تفحص که او هم در جریان تفحص پیکر شهدا در منطقه فکه به شهادت رسیده بود و چه زیبا به دوست خود که عازم حج بود گفته بود، تو برو مکه، من میرم فکه.

حالا فکه است و میهمانانی که پای ثابت زیارت هر ساله ظهر عاشورا هستند. آن‌هایی که قدیمی‌ترند و دوست و رفیقی در این خاک‌ها جا گذاشته‌اند، جوانتر‌هایی که شهدا را واسطه رسیدن به سیدالشهدا کرده‌اند و کودکانی که در این سرزمین خاک و خون آلود مشق عشق می‌کنند.

مستند «وعده‌های موازی» روایتی از حضور مردم در ظهر عاشورای هر سال در یادمان فکه است که نویسندگی آن برعهده میلاد کیارستمی و کارگردانی آن برعهده محمد بابایی و تهیه کنندگی حسین طاهری بوده است.

در ادامه این مستند ۲۰ دقیقه را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار