چگونه نگاه امام حسین (ع) را به خود جلب کنیم؟

یک کارشناس مسائل مذهبی با طرح این سوال که چگونه باید در زندگی رفتار کنیم تا مورد رضایت امام حسین (ع) باشد، گفت: ما باید نگاه حضرت به نماز، روزه، تعامل اجتماعی، روابط با خانواده، امر به معروف و نهی از منکر و ... را بشناسیم و سپس نگاه خودمان را به نگاه امام نزدیک کنیم و در اصل این فاصله فکری و روحی را کم و کم‌تر کنیم. در این صورت است که مورد عنایت ویژه حضرت قرار می‌گیریم.
کد خبر: ۶۰۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ - 26July 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سیدجعفر حسینی» کارشناس مسائل مذهبی، در سلسله مباحث هدف قیام امام حسین (ع) با ذکر خاطره‌ای از پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: چندین سال پیش در پیاده‌روی اربعین بعد از نماز عصر یک جوانی سوال خوبی پرسید و گفت؛ ما چه کاری انجام دهیم که وقتی جسم ما به کربلا نزدیک می‌شود سیدالشهدا به ما نظر ویژه‌ای کند؟.

چگونه نگاه امام حسین (ع) را به خود جلب کنیم؟

وی ادامه داد: این سوال بسیار خوب است چرا که چگونه زیارت رفتن هم مهم و برای یک فرد ایجاد سوال می‌کند، به لطف امام حسین (ع) پاسخی به ذهن من رسید و گفتم همانطور که جسم ما عمود به عمود به حرم سیدالشهدا (ع) نزدیک می‌شود باید فکر ما هم نزدیک و نزدیک‌تر به امام شود، به عبارتی دیگر پیوند روحی و فکری و قرابت فکری و روحی با حضرت پیدا کنیم و اگر این اتفاق بزرگ در ما رقم بخورد مورد عنایت ویژه امام حسین (ع) قرار خواهیم گرفت.

این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: ما باید نگاه حضرت به نماز، روزه، تعامل اجتماعی، روابط با خانواده، امر به معروف و نهی از منکر و ... را بشناسیم و سپس نگاه خودمان را به نگاه امام نزدیک کنیم و در اصل این فاصله فکری و روحی را کم و کم‌تر کنیم. در این صورت است که مورد عنایت ویژه حضرت قرار می‌گیریم.

حسینی در پایان گفت: مجلس، روضه و زیارتی خوب است که ما را به روحیات و آرمان‌های امام حسین (ع) پیوند بدهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها