دیدار معاون رئیس‌جمهور با خانواده دو شهید در منطقه ۱۲:

شهدای دفاع مقدس در راه کربلا به شهادت رسیدند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به همراه شهردار منطقه ۱۲ در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با خانواده شهیدان حمید و علی صفاری دیدار کردند.
کد خبر: ۶۰۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ - 26July 2023

شهدای دفاع مقدس در راه کربلا به شهادت رسیدندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و «وحیدرضا انارکی محمدی» شهردار منطقه ۱۲ شامگاه گذشته (سه‌شنبه) به خانه شهیدان «حمید و علی صفاری» واقع در خیابان مجاهدین اسلام رفتند و با خانواده معظم این شهیدان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش در این دیدار حسینی ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ایام محرم برای عموم شیعیان بر مکتوب کردن خاطرات شهدای دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: خاطرات پرافتخار و ویژگی‌های روحی و اخلاقی شهدا باید برای آیندگان ماندگار شوند و چراغ راه نسل جدید باشد.

وی ادامه داد: امروز توفیقی حاصل شد تا با ادای احترام به مقام شامخ شهدای این خانه و گرامی‌داشت یاد آنها، سلام و پیام محبت‌آمیز رئیس محترم جمهور را به خانواده معظم ایشان ابلاغ کنم.

انارکی محمدی نیز اخلاص و استقامت شهدای هشت سال دفاع مقدس را الگویی برای نوجوانان و جوانان نسل جدید دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، باید سرلوحه کار‌ها و ضرورت زندگی فردی و اجتماعی باشد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تأثیرپذیری فرهنگ عاشورا در روز‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی گفت: تجلی‌گاه فرهنگ والای عاشورا و واقعه کربلا با انقلاب اسلامی را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس به وضوح دید. آنچه امروز از شهدا در قالب وصیت‌نامه، نامه، دست‌خط و خاطرات برجا مانده نمایانگر اثرپذیری قیام و فرهنگ عاشورا در زندگی آنهاست.

شهیدان علی و حمید صفاری در منطقه ۱۲ تهران چشم به جهان گشودند. شهید علی صفاری، دوم تیر ۱۳۴۰ و شهید حمید صفاری ۱۳۴۷ به دنیا آمد. شهید علی صفاری تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت.

وی به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و بیست و سوم شهریور ۱۳۶۱ در تهران مورد سوءقصد گروهک منافقین قرار گرفت و شهید شد.

شهید حمید صفاری نیز دانشجوی دکتری در رشته پزشکی بود. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۶۷ با سمت تیربارچی در اندیمشک در اثر اصابت گلوله شهید شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار