الازهر خواستار تحریم کالا‌های سوئد و دانمارک شد

الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای از همه مسلمانان خواست تا کالا‌های تولید کشور‌های سوئد و دانمارک را تحریم کنند.
کد خبر: ۶۰۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ - 26July 2023

الازهر خواستار تحریم کالا‌های سوئد و دانمارک شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، الازهر مصر به عنوان مهم‌ترین نهاد دینی اهل سنت، امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک، خواستار تحریم کالا‌های ساخت این دو کشور شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در بیانیه الازهر، عاملان این اقدام شنیع «تروریست‌های جنایتکار» توصیف شده و آمده است: «لازم است تا برای یاری کتاب خدا مجازات سنگینی برای توقف این گونه هجمه‌های نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمان اعمال شود».

این نهاد دینی همچنی خواستار جرم‌انگاری اهانت به مقدسات دینی از سوی جامعه جهانی شد و خطاب به دولت‌های سوئد و دانمارک گفت: «الازهر با شدیدترین عبارات اصرار دولت‌های سوئد و دانمارک به اتخاذ تصمیماتی که راه را به روی سیاست‌های خصمانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان می‌گشاید را محکوم می‌کند».

در روز‌های گذشته نسخه‌هایی از مصحف شریف قرآن کریم در سوئد و دانمارک توسط گروه‌ها و افراد افراطی و با مجوز دولت این کشور‌ها و حمایت پلیس سوزانده شد که با محکومیت‌های گسترده کشور‌های عربی و اسلامی مواجه شده است.

الازهر همچنین در بیانیه خود نسبت به «سکوت جامعه جهانی در قبال اینگونه جنایات خطرناک» ابراز تعجب و تأکید کرد که اینگونه سکوت موجب تشویق هتاکان به ادامه جنایات خود در حق اسلام و مسلمین می‌شود.

پیش از این نیز در تاریخ ۳۰ تیر ماه دانشگاه الازهر با صدور بیانیه‌ای خواستار تحریم کالا‌های سوئدی شده و به شدت به مجوز پلیس سوئد به «سلوان مومیکا» برای قرآن سوزی اعتراض کرده بود.

اما در خصوص این فرد هتاک، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (سه شنبه) درباره سلوان مومیکا عنصر هتاک به قرآن کریم در سوئد اطلاعیه منتشر کرد و خبر داد که این فرد به دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی مرتبط بود.

طبق بیانیه این وزارتخانه، همزمانی پروژه‌ی جنایتکارانه هتک کلام‌الله مجید توسط مومیکا در سوئد با جنایت بزرگ صهیونیست‌ها علیه ساحلِ غربی و جنینِ مظلوم برای انحراف توجه افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت وحشیانه بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار