مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

برای معرفی فرماندهان و رزمندگان شهید و ایثارگر رسالت زینبی داریم

امیر هاشمی گفت:همه پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس حاصل فرهنگ عاشورایی بود .
کد خبر: ۶۰۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ - 28July 2023

برای معرفی فرماندهان و رزمندگان شهید و ایثارگر رسالت زینبی داریمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین ایام سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، دبیرکل مجمع خبرنگاران دفاع‌مقدس و مقاومت با امیر سرتیپ «سیدحسام هاشمی» مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و از فرماندهان عالیرتیه ارتش در دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، امیر سرتیپ سیدحسام هاشمی ضمن عرض تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با بیان خاطره‌ای از عملیات غرورآفرین مرصاد، نقش ویژه ارتش در پیروزی این عملیات را یادآور شد و تاکید کرد که قطعا همه پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس حاصل فرهنگ عاشورایی بود .

وی به نقش مهم مجمع خبرنگاران ونویسندگان دفاع مقدس و مقاومت در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس به نسل‌های محتلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قطعا اعضای این مچمع که نویسندگان و خبرنگاران فعال رسانه‌ها هستید، می‌توانید با توجه به ذائقه مخاطبان خود، خاطرات شنیدنی رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس را به جامعه منتقل کنید و بدون شک، نسل امروز و آینده انقلاب از این خاطرات استقبال خواهند کرد چون جامعه امروز ما تشنه شنیدن روایات آن دوران غیرت و توأم با مردانگی ملت ایران هستند.

این فرمانده پیشکسوت سال‌های دفاع‌مقدس افزود.فرماندهان و رزمندگان شهید و ایثارگر ما بهترین الگو برای جامعه هستند و اگر بتوانیم به نحو مطلوب، این عزیزان را به مردم به ویژه جوانان بشناسانیم به رسالت زینبی خودمان عمل کرده‌ایم و این حرکت می‌تواند انقلاب و کشور عزیزما را از گزند هرگونه آسیب و تهدید دور کند و نقش بازدارنده آن همچون دیگر عوامل بازدارنده دفاعی چون تجهیزات و سامانه‌های مختلف نظامی که امروز ما را دربین کشورهای دنیا سرآمد کرده ، محسوب می‌شود.

در ابتدای این دیدار، حسین زکریائی عزیزی، دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت ضمن اظهار خرسندی از دیدار با امیر سرتیپ هاشمی گفت: این مجمع برای شناساندن و معرفی الگوهای برتر انقلاب به نسل آتی در خاکریز اول قرار دارد و اهل قلم عضو مجمع جزو ‌نخبگان اهل قلم ‌کشورهستند و به دلیل علقه قلبی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت فعالیت می‌کنند و تاکنون دراین حوزه بسیار موفق عمل کردند.

وی با اشاره به دغدغه رهبری معظم انقلاب در آفرینش آثار فاخر در حوزه دفاع‌مقدس اظهار کرد:یکی از مباحثی ‌که در دور ‌جدید فعالیت مجمع جزو برنامه‌های اصلی به حساب می‌آید، آسیب‌شناسی حوزه قلم و تألیفات دفاع‌مقدس با حضور کارشناسان خبره است تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک فرمایش حضرت آقا برای تألیف آثار در خور شأن این حوزه را عملی کنیم .

این نویسنده حوزه دفاع‌مقدس افزود: یکی دیگر از برنامه‌های کوتاه مدت ما معرفی و رونمایی از آثار و تألیفات جدید دفاع‌مقدس از طریق رسانه‌های مختلف کشور به جوانان و علاقه‌مندان است حوزه ایثار و شهادت است چون عموما در این مقوله اتفاق خاصی صورت نگرفته و علاقه‌مندان هم اطلاع دقیقی از تألیفات جدید ندارند.

زکریایی عزیزی یادآور شد: رونمایی و بررسی کتاب «سفر به روزهای جنگ» نوشته سعید علامیان؛ خاطرات امیر سرتیپ هاشمی که توسط انتشارات «خط مقدم» چاپ و منتشر شده است از جمله برنامه‌های مجمع به شمار می‌رود.

در پایان این دیدار که با حضور جمعی از نویسندگان دفاع‌مقدس برگزار شد، امیر سرتیپ هاشمی کتاب «سفر به روزهای جنگ »؛ روایتش از جنگ را امضا و به دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت اهدا کرد.

امیر سرتیپ سیدحسام هاشمی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود که از فعالیت‌های ایشان می‌توان به فرماندهی لشکر ۷۷ پیاده خراسان، گروه ۳۳ توپخانه سنندج و قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی اشاره کرد. وی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۱ ریاست دفتر عمومی حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها