امام جمعه همدان:

ایثار و شهادت‌طلبی نتیجه حضور در مکتب امام‌ حسین (ع) است

حجت‌الاسلام «شعبانی» ایثار و شهادت طلبی نتیجه حضور در مکتب امام‌ حسین (ع) است، گفت: جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند این فرهنگ را توسعه دهد.
کد خبر: ۶۰۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ - 28July 2023

ایثار و شهادت طلبی نتیجه حضور در مکتب امام‌ حسین (ع) استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» امام جمعه همدان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) زمینه ساز تقویت تقوا در جامعه است.

وی با بیان اینکه این سنت الهی است که مجالس عزاداری امام حسین (ع) برای همیشه در تاریخ ماندگار شود و این جز اسرار الهی است، افزود: جریان باطل تلاش می‌کند به این فرهنگ و مراسم آسیب بزند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن از اندیشه حاکم بر این مکتب و عزاداری‌ها ترس دارد، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) فرمودند هیچ ‌فتنه و سختی برای امت من، بالاتر از حکومت ظالم و ستمگر بر آنها نیست.

وی با تاکید براینکه از نظر امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طواغیت واجب شرعی است، تصریح کرد: جامعه‌ای که در پیشگاه و مکتب سیدالشهدا (ع) تربیت شود برای مستکبرین خطرناک است و دشمن این را به خوبی می‌داند. جامعه پیرو مکتب امام حسین(ع) زیر بار ظلم نمی‌رود.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر به‌سزایی داشت، عنوان کرد: این سیدالشهدا (ع) بود که شعار هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة به ملت ما یاد داد.

وی با اشاره به اینکه ایثار و شهادت طلبی نتیجه حضور در مکتب امام‌ حسین (ع) است، متذکر شد: جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند این فرهنگ را توسعه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار