داعش مسئولیت حمله تروریستی در زینبیه دمشق را برعهده گرفت

یک روز پس از عملیات تروریستی در زینبیه دمشق، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
کد خبر: ۶۰۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ - 28July 2023

داعش مسئولیت حمله تروریستی در زینبیه دمشق را برعهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه تروریستی داعش، شامگاه امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای مسئولیت حمله اخیر در منطقه «السیده زینب (س)» در جنوب دمشق را برعهده گرفت.

در بیانیه‌ای که وبگاه خبری داعش آن را منتشر کرده، هدف مشخص این حمله، به شهادت رساندن شیعیان اعلام شده است.

داعش علاوه بر پذیرفتن مسئولیت حمله روز گذشته در زینبیه دمشق، اعلام کرد که حمله روز سه‌شنبه در این منطقه نیز کار عناصر این گروه بوده است.

عناصر تروریستی داعش، دیروز، یک موتور سیکلت بمب‌گذاری‌شده را در نزدیکی یک خودرو در خیابان «کوع السودان» واقع در منطقه «السیدة زینب» در جنوب دمشق منفجر کردند که به دنبال آن ۶ نفر شهید و ۲۱ نفر دیگر مجروح شدند.

این دومین انفجار موتور سیکلت بمب‌گذاری‌شده طی چند روز گذشته در دمشق بود. روز سه‌شنبه نیز یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق خبر داده بود که یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در منطقه «السیده زینب» در جنوب دمشق منفجر شده که در نتیجه آن ۲ شهروند سوری مجروح شدند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه (پنجم مردادماه)، انفجار تروریستی در حومه دمشق را محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تسلیت به دولت و ملت سوریه و خانواده‌های قربانیان اظهار داشت: «در شرایطی که مردم بی‌گناه سوریه از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و برخی کشور‌های غربی رنج می‌برند، در سایه سکوت دردآور جامعه جهانی، گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز مرتکب این گونه جنایات فجیع می‌شوند.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار