یادداشت/ حامد افروغ

تبلور عظمت قرآن در عزای سیدالشهدا علیه‌السلام

آنچه که امسال در عزای حسین (علیه‌السلام) دیدنی‌تر شد، تقارن محرم و اعتراض جهان اسلام به اهانت به قرآن کریم بود که نشان داد ربط پیوند این دو گنجینه جهان اسلام، علت حملات و تخریب‌گری‌های دشمن نسبت به آنهاست.
کد خبر: ۶۰۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ - 29July 2023

تبلور عظمت قرآن در عزای سیدالشهدا (ع)گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - حامد افروغ؛ هر سال دشمنان اسلام و ایران در آستانه ماه محرم با تقویت جبهه رسانه‌ای خود با تکرار طوطی‌وار و مداوم شبهات همیشگی خود سعی بر آن دارد تا یا از طریق ایجاد شک، یا تولید لج‌بازی میان برخی اقشار جامعه نسبت به کمرنگ کردن شعائر محرم اقدام کند.

از دلسوزی برای فقرا و انتشار دروغ بزرگ مشارکت اهل بیت خصوصا امام حسن و امام حسین (علیهم‌السلام) در سرکوب مردم طبرستان گرفته تا تهییج احساسات و خشم اقتصادی مردم از وضعیت معیشت امروز که غالب آن دستپخت روسای پشت پرده همان رسانه‌هاست، سعی دارن با ایجاد انحراف مسیر عزای حسینی را تغییر داده و نسل جوان را از مبانی و اصول قیام حضرت تهی کنند.

آنچه که امسال در عزای حسین (علیه‌السلام) دیدنی‌تر شد، تقارن محرم و اعتراض جهان اسلام به اهانت به قرآن کریم بود که نشان داد ربط پیوند این دو گنجینه جهان اسلام، علت حملات و تخریب‌گری‌های دشمن نسبت به آنهاست و البته پوشیده نیست که هر چه بیشتر این دو رکن رکین مورد هجمه واقع می‌شوند، چون الماس پرداخت نشده‌ای که در معرض تراش است، بیشتر جلوه می‌کنند.

توقف دوستداران اهل بیت (علیهم‌السلام) البته بر روی ظرفیت ذاتی قرآن و محرم می‌تواند حرکت متعالی این دو را به سمت جلب دل‌های جهانیان و نسل جوان کند کند لذا ضروری است تا وعاظ و مادحین و عاشقان آل‌الله با اتخاذ تدابیری متناسب با شرایط زمان و بیان مبانی و اصول اسلام، قرآن و قیام حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) آن هم با زبان نسل جدید و قابل فهم برای سایر ملل، نسبت به پیراستن مسیر فراگیر و جهانی شدن قرآن و محرم اقدام کنند.

طبعا دشمن هم با تمرکز بر روی نقاظ ضعف نسل جوان و تنزل دادن عزای حسینی و انس با قرآن سعی بر آن دارد تا انحراف را برای نسل جوان تئوریزه کند. اینکه با تشویق برخی جوانان به بی حجابی تلاش می‌کنند مجلس حسینی را تهی از گناهکاران و مملو از گناه کنند خود دال بر این مدعاست، زیرا به زعم بزرگان مجلس حسین (علیه‌السلام) جای گنهکاران است جهت توبه، نه اینکه گنهکاران برای انجام گناهشان به هیات بروند؛ لذا دشمن با خلط بحث میان حق و باطل سعی در ایجاد انحراف دارد و از آنجا که اغلب مخاطبین کمتر به عمق شبهات فکر می‌کنند، وجوب تبیین حقایق بیش از پیش ضروری می‌نماید.

انتهای پیام/ ۱۱۲

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار