مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس لرستان:

برگزیدگان جشنواره جایزه ادبی «یوسف»  لرستان معرفی شدند

«دهقانی» گفت: مرحله استانی دوازهمین دوره جشنواره ادبی یوسف در لرستان برگزار شد و 10 اثر به عنوان آثار برتر برای رقابت در سطح ملی معرفی شدند.
کد خبر: ۶۰۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ - 29July 2023

برگزیدگان جشنواره جایزه ادبی «یوسف»  لرستان معرفی شدند«عصمت دهقانی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره ادبی یوسف در  لرستان برگزار شد و افراد برگزیده برای رقابت در سطح ملی معرفی شدند.

دهقانی با اشاره به  رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به این دوره از جایزه ادبی یوسف، افزود: تشویق نویسندگان به فعالیت در حوزه  فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی قهرمانان دفاع مقدس و جبهه مقاومت در قالب داستان و تشریح اهمیت همبستگی و وحدت ملی در تحقق شکل گیری ایران قوی از مهمترین اهداف برپایی این رویداد ادبی است.

وی گفت: از زمان اعلام فراخوان جشنواره جایزه ادبی یوسف151 اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال و پس از بررسی اولیه و دو مرحله داوری، 10 اثر به عنوان آثار برتر در عرصه ملی شناخته شد.

دهقانی تصریح کرد: در بخش بزرگسال داستان «مردی که فراموش نشد»  اثر«لیلا غلامی ونوول»، « کانکس و  یقه» از «سید مهدی موسوی»، «قهرمان من» از «احمد خادمی »، «ننه جاسم» اثر «ناهید گودرزی» و «جدول»  به نویسندگی «خدایار آزادی» به مرحله کشوری راه یافتند.

دبیر اجرایی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف در لرستان ادامه داد: در  بخش کودک و نوجوان داستان‌های «پروانه‌های برفی» به قلم «نور الله نظری» و «عزیزتر از جان» اثر «حسین فتوحی» آثار  برتر حوزه کودک و نوجوان شناخته شدند.

مدیرادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در بخش ویژه وحدت ملی نیز اثر «نگین سلیمانی » و در بخش مقاومت داستان «جبنیه» هر دو از «مرضیه پژوهان» به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیرادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان متذکر شد: در بخش معرفی شهید شاخص داستان «توکل» بر گرفته از زندگی و خاطرات شهید والامقام توکل مصطفی زاده اثر «سید مهدی موسوی» بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار