مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

700 هکتار از اراضی کشاورزی سد سورال دهگلان آبی شد

آریانژاد گفت: تاکنون از هزار و 200 هکتار اراضی پایاب سد سورال دهگلان، 700 هکتار آن تبدیل به آبی شده است.
کد خبر: ۶۰۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 29July 2023

۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سد سورال دهگلان آبی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «آرش آریانژاد» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران از تخصیص یک هزار و میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر 17 تیر سال گذشته رئیس‌ جمهور به استان برای طرح‌های آبی کردستان خبر داد و اظهار داشت: این میزان اعتبار صرف اتمام پروژه‌های مهم و اولویت‌دار آبی نیمه‌تمام کردستان شد.

وی از تزریق اعتبار به پروژه‌های اولویت‌دار استان از جمله تکمیل سد عباس‌آباد بانه، تکمیل شبکه پایاب زیویه کامیاران، سورال دهگلان و سد امیرآباد رمشت کامیاران در قالب این تخصیص خبر داد و افزود: این پروژه‌های نیمه‌تمام چند ساله تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: همچنین بخشی از این اعتبار به تکمیل پروژه آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس، تکمیل ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی گاران، تکمیل ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سنگ سیاه قروه و تکمیل ساختمان سد سیازاخ دیواندره تعلق گرفت و هزینه شد.

وی عنوان کرد: اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه‌های نیمه‌تمام مطالبه بحق چندین ساله مردم است که در اولویت وزارت نیرو و مجوعه استانی قرار دارد.

آریانژاد تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه آبی کردستان می‌تواند در رونق اقتصادی، جذب گردشگر، ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس و امیدآفرینی در استان، نقشی ماندگار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان یادآور شد: اعتبارات پروژه‌های آبی استان چشم‌گیر بوده به نحوی که در سال 1400 از مجموع 590 میلیارد تومان اعتبار، حدود 400 میلیارد تومان تخصیص داشتیم در حالی که در سال گذشته بالغ بر 920 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار