همزمان با روز عاشورا صورت گرفت؛

دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه با کودکان معلول ذهنی

دریادار تنگسیری همزمان با عاشورای حسینی از آسایشگاه معلولین ذهنی «حبیب بن مظاهر» در بندرعباس بازدید کرد.
کد خبر: ۶۰۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ - 29July 2023

دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه با کودکان معلول ذهنیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه همزمان با عاشورای حسینی با حضور در آسایشگاه معلولان ذهنی «حبیب بن مظاهر» در بندرعباس، از بخش‌های مختلف این مرکز خیریه بازدید و مددجویان آن را مورد تفقد و تکریم قرار داد و در جریان خدمات خیرخواهانه این مرکز خیریه قرار گرفت.

دریادار تنگسیری در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های مسئولان و پرسنل زحمتکش آسایشگاه معلولان «حبیب بن مظاهر» بندرعباس، درخصوص پشتیبانی و همکاری نیروی دریایی سپاه در امور خدمات خداپسندانه این مرکز با اعزام گروه‌های جهادی و رفع مشکلات با استفاده از امکانات و منابع موجود اعلام آمادگی کرد.

فرمانده ندسا با اشاره به حدیث منسوب به امام حسین (ع) درباره پاداش و پیامد خدمتگزاری که فرمودند «کسی که برای برطرف کردن نیاز برادر مؤمنش تلاش کند، گویا خدا را ۹ هزار سال عبادت کرده است که روزهایش را روزه‌دار و شب‌هایش را بیدار بوده است»، اظهار داشت: کار ارزشمند و بزرگی که خادمان این مرکز انجام می‌دهند، بسیار شایسته و مورد عنایت حق تعالی است و ما امیدواریم که إن‌شاءالله با کمک مسئولین، خیرین و گروه‌های جهادی بتوانیم قدم خیری در راستای بهسازی و بهبودی وضعیت خدماتی این مجموعه ارزشمند و خداپسندانه برداریم.

در این دیدار، مدیرعامل مرکز نگهداری معلولان ذهنی «حبیب بن مظاهر» نیز با تشکر از همت عالی و جهادی سردار تنگسیری که همیشه مراکز خدماتی و خیریه را مورد تفقد قرار می‌دهد، بیان کرد: هم‌اکنون خدمات این مؤسسه خیریه شامل «نگهداری و توان‌بخشی معلولان ذهنی»، «مرکز آموزشی توان بخشی» و «طرح مثبت زندگی» است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر هزینه‌های ۱۵۰ مددجو و ۵۵ نفر مددکار این آسایشگاه از طریق کمک‌های نیکوکاران و خیرین تأمین می‌شود، افزود: ماهانه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه جاری آسایشگاه در سال گذشته بوده است که شامل حقوق و بیمه پرسنل، هزینه خوراک، پوشاک و درمان مددجویان می‌شود.

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولان ذهنی «حبیب بن مظاهر» خاطرنشان کرد: تعدادی از مددجویان آسایشگاه، مجهلول‌الهویه هستند و بیشتر آنان خانواده‌های بسیار مستضعفی داشته که از پس تأمین هزینه‌های مالی نگهداری آن‌ها برنمی‌آیند و ما امروز با افتخار میزبان آن‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از معلولان این آسایشگاه، معلول ذهنی از کودکان خرد سال تا افراد بالای شصت سال هستند و بخش دیگر یا ازدواج نکردند یا فرزندی نداشتند که از آن‌ها مراقبت و نگهداری کنند؛ بنابراین این افراد شدیدأ به کمک مسئولین، خیرین و گروه‌های جهادی نیازمند هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها