دبیر شورای فرهنگی و دارالقران شرکت ملی گاز مطرح کرد؛

رونمایی از نرم‌افزار قرآنی بهار در بهار/ شرکت ۱۱ هزار نفر در مسابقات قرآنی

کبیری گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در بیست دومین دوره مسابقات قرآن شرکت کردند که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۰۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳ - 29July 2023

رونمایی از نرم‌افزار قرآنی بهار در بهار/ شرکت ۱۱ هزار نفر در مسابقات قرآنیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سیروس امیری رئیس شورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر در شرکت گاز در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: وظیفه سنگینی در شورای فرهنگی و دارالقران در امر ترویج نشر قرآن‌ مجید بر عهده داریم.

امیری گفت: هدف ما این است که در فاز اول تمامی پرسنل کشور روخوانی و روان‌خوانی قرآن را بتوانند انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگی شرکت گاز در خصوص اینکه چرا این شرکت وارد چنین اقدامی شده است، افزود: فعالیت شرکت ملی گاز طاقت فرسا است و یکی از راه‌هایی که می‌توان این سختی را آسان کرد قرآن خوانی است چرا که قرآن رحمت است؛ انس با قرآن خستگی را از جسم پرسنل ما خارج می‌کند.

امیری با بیان اینکه اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآنی فرزندان کارکنان شرکت گاز در مشهد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: فرزندان کارکنان در سراسر کشور در دو بخش خواهران و برادران به رقابت پرداختند و مرحله نهایی و اختتامیه آن در مشهد برگزار خواهد شد. 

وی گفت: حدود ۵۰ درصد از کارکنان ما به صورت اختیاری در دوره‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم شرکت کردند.

رئیس شورای فرهنگی شرکت ملی گاز اظهار داشت: بیش از ۲۵۴ نفر در مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات ویژه فرزندان کارکنان به رقابت خواهند پرداخت.

امیری ضمن محکوم کردن هنک حرمت به قرآن کریم گفت: این اقدام قطعا برنامه‌ریزی قبلی  صورت گرفته است.

در ادامه طه کبیری مسئول دالقران و دبیر شورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه پیروان‌ پیامبری هستیم که معجزه‌اش قرآن کریم است، اظهار داشت: روزهایی را شاهد هستیم که دشمنان ما می‌خواهند نور قرآن را خاموش کنند.

کبیری ادامه داد: این موضوع قطعا رخ نخواهد داد بلکه فرصتی از این تهدید برای آزاداندیشان ایجاد خواهد کرد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در سال گذشته گفت: با تدابیر اندیشیده شده و احساس نیاز فعالیت‌هایی در شرکت گاز انجام شد و بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه فرزندان کارکنان برگزار خواهد شد.

کبیری با بیان اینکه رویکر ما آموزش کارکنان است، افزود: مسابقات محلی برای ظهور و بروز نتایج آموزش‌ها است.

دبیر شورای فرهنگی شرکت ملی گاز افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر در دوره از مسابقات شرکت کرد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی کلاس‌های قرآن در شهرک‌های مسکونی شرکت ملی گاز گفت: امسال قرائت تقلیدی به دیگر رشته مسابقات اضافه شده است.

کبیری خاطرنشان کرد: در مجموع دختران و‌ پسران ۲۵۴ نفر به عنوان شرکت‌کننده در مرحله نهایی با حضور داوران ملی و بین المللی به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر شورای فرهنگی شرکت ملی گاز گفت: طرح پایش روخوانی و روان‌خوانی در شرکت گاز اجرا شده است و تا پایان ماه به اتمام خواهد رسید.

کبیری با بیان اینکه نرم افزار تخصصی قرآن کریم با توجه به دغدغه‌ها و تمرین قرآن در خانه در حال تدوین است، گفت: این نرم افزار بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و در اختتامیه مسابقات رونمایی خواهد شد‌.

وی افزود: در نرم افزار بهار در بهار آموزش‌هایی در حوزه حفظ، قرائت، مفاهیم قرآن کریم ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار