در نشست هم‌اندیشی مسئولین امور ایثارگران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مطرح شد؛

وزیر بهداشت: لزوم تبیین تاریخ شفاهی حوزه سلامت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ باید به درستی حوادث و رخدادهای دفاع مقدس را برای جوانان تبیین کنیم

عین‌اللهی با تاکد بر تبیین تاریخ شفاهی حوزه سلامت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: باید به درستی حوادث و رخدادهای دفاع مقدس را برای جوانان تبیین کنیم.
کد خبر: ۶۰۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ - 30July 2023

وزیر بهداشت: لزوم تبیین تاریخ شفاهی حوزه سلامت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ باید به درستی حوادث و رخدادهای دفاع مقدس را برای جوانان تبیین کنیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (یکشنبه) در نشست هم‌اندیشی مشاور و هماهنگ کننده امور ایثارگران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه باید از عاشورا درس بگیریم، اظهار داشت: در طول تاریخ هیچ صحنه‌ای بالاتر از عاشورا نیست؛ در قیام عاشورا اوج ایثارگری به نمایش گذاشته شد.

عین‌اللهی گفت: زیارت عاشورا درس بزرگ ایثارگری و شهادت را به ما می‌آموزد و الگوی اصلی ما از عاشورا و امام حسین (ع) است.

وزیر بهداشت افزود: ایام‌ محرم دریایی از معرفت، شناخت و ایثارگری است که هر کسی به اندازه ظرفیتی که دارد بهره خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی قیام امام حسین (ع) جهل زدایی است و امروز ما دچار جهالت متمدن هستیم.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه استراتژی امروز دشمن این است که محتوای اصلی اسلام را خنثی کند، گفت: در گذشته نماینده انگلیس قرآن را بر دست می‌گیرد و می‌گوید این کتاب باعث می‌شود که ما نتوانیم در برنامه‌های خود در خصوص اسلام به نتیجه برسیم.

این مقام‌ مسئول خاطرنشان کرد: حذف عاشورا و امام حسین (ع) و از بین برن محتوای عاشورا و حدف حجاب در دستور دشمن است بنابراین مسئله مهم این است بتوانیم این فرهنگ را حفظ و گسترش دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و امروز توانستم کارهای بزرگی در دنیا انجام دهیم، گفت: امروز کشورهای دیگر از انقلاب اسلامی الگو می‌گیرند و این خطری است که دشمنان احساس می‌کنند.

عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید از تاریخ عبرت و درس بگیریم، گفت: باید تاریخ شفاهی بعد از انقلاب اسلامی در حوزه سلامت تدوین و ثبت شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تاریخ پر افتخاری دارد و سراسر آن ایثارگیری و فداکاری است و امروز دشمن با ایجاد حواشی مختلف به دنبال آن است که این عظمت دیده نشود.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان داده که همواره دشمنان و ابرقدرت‌ها علیه ما بودند، گفت: دشمنان به دنبال این بودند که با تحریم و مشکلات اقتصادی مانع پیشرفت ما شوند اما نتوانستند و با قدرت پیش رفتیم و امروز در زمینه‌های مختلف حرف‌ها برای گفتن داریم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: دشمنان در اوج کرونا با تحریم‌های ظالمانه به دنبال ایجاد بحران در کشور ما بودند اما حضور نیروهای جهادی و انقلابی دشمن را شکست دادیم؛ توانستیم واکسیناسیون را با حضور نیروهای مردمی به روزانه یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر برسانیم و ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی در دوران کرونا به نمایش گذاشته شد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به هجمه دشمنان و توطئه‌ها وظیفه سنگینی بر عهده داریم و باید بتوانیم روحیه ایثارگری را ترویج دهیم؛ باید کاری جهادی صورت گیرد چرا که شما پیام آور هزاران شهید، جانباز و ایثارگر هستید و باید با رسالت زینبی این پیام را به جوانان منتقل کنیم.

وی گفت: باید امروز برای جوانان برنامه داشته باشیم چرا که دشمن برای جوانان ما برنامه‌ها دارند و باید بتوانیم به درستی حوادث و رخدادهای دفاع مقدس را برای آن‌ها تبیین کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کشور ما جزو کشورهایی که بانوان پیشرفت و رشد بسیاری داشتند، گفت: امروز 60 درصد دانشجویان ما را بانوان تشکیل می‌دهند؛ بانوان ما با حضور در صحنه‌های علمی بسیار درخشیدند و ما باید این‌ها را تبیین کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار