نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان:

زمان‌بندی درگیری‌های عین الحلوه مشکوک است

میقاتی وقوع درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی موجود را مشکوک توصیف کرد.
کد خبر: ۶۰۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ - 30July 2023
زمان‌بندی درگیری‌های عین الحلوه مشکوک استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، هم‌زمانی درگیری گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه لبنان با شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی موجود را مشکوک دانست.
 
میقاتی درگیری‌های جاری در اردوگاه عین الحلوه را در راستای تلاش‌های متعدد جهت به‌کارگیری فضای لبنان برای تصفیه حساب‌های بیگانگان عنوان کرد.
 
وی افزود: این درگیری‌ها، اردوگاه عین الحلوه را به عنوان محلی خارج از کنترل حکومت لبنان نشان می‌دهد؛ اما این موضوع به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و رهبران فلسطینی باید جهت احترام به حاکمیت لبنان، قوانین ذی‌ربط و اصول مهمان‌نوازی، تصمیمی قاطع بگیرند.
 
از سوی دیگر، بسام حمود، رئیس دفتر سیاسی جمعیت اسلامی لبنان، نسبت به پروژه فتنه در اردوگاه عین الحلوه هشدار داد و افزود: گویا دستانی پشت پرده این ماجرا هستند که قصد دارند این اردوگاه و مسئله فلسطین را هدف قرار دهند و به آن‌ها آسیب بزنند.
 
حمود اعلام کرد: جمعیت اسلامی، تمامی تیم‌های امدادی و نیروهای خود را در خدمت اهالی اردوگاه که از آن‌جا به صیدا گریخته‌اند، قرار داده تا از رنج آنان کاسته شود و لوازمی که احتیاج دارند، هنگام بازگشت به خانه‌هایشان در اختیارشان قرار گیرد.
 
منابع امنیتی اعلام کردند که در نتیجه درگیری میان شبه‌نظامیان انصار و جنبش فتح تاکنون دست‌کم شش تن کشته و بیش از ۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. نقطه آغاز این درگیری‌ها ترور ابواشرف العرموشی، یکی از فرماندهان امنیتی جنبش فتح در منطقه صیدا بوده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار