استکهلم مدعی شد؛

سوئد از اقدامات اسلام‌هراسانه حمایت نمی‌کند

سوئد در پاسخ به نامه مشترک عراق و سازمان همکاری اسلامی ادعا کرد که دولت این کشور از اقدامات اسلام‌هراسانه حمایت نمی‌کند.
کد خبر: ۶۰۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ - 31July 2023

سوئد از اقدامات اسلام‌هراسانه حمایت نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد در پاسخ به نامه مشترک عراق و سازمان همکاری اسلامی در خصوص محکومیت هتک حرمت‌های پیاپی به قرآن کریم در این کشور مدعی شد که استکهلم از عقاید اسلام‌هراسانه حمایت نمی‌کند.

بیلستروم در این نامه ضمن تشکر از نمایندگان کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در استکهلم، افزود: دولت سوئد تمامی اقدامات اسلام‌هراسانه را به شدت محکوم می‌کند و به خوبی می‌داند که مسلمانان سوئد و کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی از طریق انجام چنین اقداماتی مورد اهانت قرار گرفته‌اند.

وی مدعی شد: بی‌احترامی به قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، زشت و نامحترمانه است. استکهلم تلاش‌های افراط‌گرایان جهت تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و غیرمسلمانان را قبول ندارد و دولت سوئد از هیچ‌گونه عقیده اسلام‌هراسانه‌ای حمایت نمی‌کند، خواه این عقاید از طریق تظاهرات بیان شده باشند و خواه در هر مکان دیگری ابراز شده باشند.

روز گذشته و پیش از پاسخ وزیر خارجه سوئد، عراق و نمایندگان کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه سوئد، هتک حرمت مکرر قرآن کریم در استکلهم را به شدت محکوم کردند و اعطای مجوز از سوی دولت سوئد به این اقدامات را نشانگر پذیرش حمله به عقاید مسلمانان دانستند.

عراق و نمایندگان کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در این نامه، چنین اقدامات هتاکانه‌ای را در تعارض آشکار با قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص تاکید بر تقویت هم‌زیستی دینی و حمایت از آزادی دینی و عقایدی افراد عنوان کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها