برگزاری مراسم سالروز شهادت امام سجاد (ع) در بوشهر

مراسم سالروز شهادت امام سجاد (ع) در تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ - 31July 2023

مراسم سالروز شهادت امام سجاد (ع) برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، مراسم سالروز شهادت امام سجاد (ع) امروز با حضور فرماندهی و کارکنان تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام «محسن حسین‌زاده» استاد حوزه علمیه قم با اشاره بر لزوم الگوبرداری از امام سجاد (ع) در عرصه‌های مختلف زندگی اظهار داشت: جهاد تبیین امام سجاد (ع) با بهره‌گیری از دعا و زبان فطرت بشری بوده است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده گفت: دوران امام سجاد (ع) دوران منحصر به فردی است به خصوص بعد از جریان عاشورا که بسیاری از کادر مرکزی شیعه و بزرگان آن یا در جریان عاشورا و یا در قیام‌های بعد از آن به شهادت رسیدند.

وی افزود: در این دوران سخت، امام سجاد (ع) با تربیت کادر مناسب به تقویت خط و مکتب اهل بیت (ع) همت گماشتند و در آن شرایط خفقان و اختناق شدید، کار بسیار دشواری را انجام دادند، چرا که بستر و زمینه را برای نهضت علمی فرزندان بزرگوارشان، امامین باقرین (ع) فراهم کردند.

این سخنران ادامه داد: اگر نهضت علمی امام باقر (ع) در تبیین دایره المعارف ارزشمند اسلامی و برکات آن را می‌بینیم، باید توجه داشت که زیرساخت اصلی این حرکت و زمینه سازی برای تربیت شاگردان را حضرت سجاد (ع) مهیا کردند.

حجت الاسلام حسین زاده گفت: در واقع امام سجاد (ع) در جهت حرکت مبارک جهاد تبیین، بار امانت بزرگی را بر دوش گرفتند و این مرحله توأم با دشواری‌ها و سختی‌های بسیاری بوده که باید ابعاد آن به درستی تشریح شود.

وی با اشاره به این که حضرت سجاد (ع) در جهت تبیین معارف و روشنگری در جامعه اسلامی، کار مهمی را انجام دادند، افزود: امام سجاد (ع) در راستای عمل به جهاد تبیین ابزار‌ها و سلاح‌های تأثیرگذاری همچون دعا را مورد استفاده قرار دادند تا جامعه در بستر‌ها و زمینه‌های مختلف در مسیر هدایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار