دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نگرانی رژیم صهیونیستی از درگیری نظامی با حزب الله لبنان/ استقرار تکاوران رضوان در مناطق مرزی

رسانه‌های صهیونیستی در روز‌های اخیر با انتشار گزارش‌هایی با نگرانی و هراس از نزدیک شدن زمان درگیری و نظامی و جنگ احتمالی بین ارتش این رژیم و حزب‌الله لبنان خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ - 31July 2023

آیا به زمان جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان نزدیک شدیم؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که امروز به صورت همزمان در تعدادی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده با توجه به وضعیت منطقه و شرایط حال حاضر مابین این رژیم اشغالگر و لبنان احتمال بروز جنگی بزرگ و فراگیر بین تل‌آویو و حزب‌الله لبنان بسیار فراوان عنوان شده است.

در واقع رسانه‌های صهیونیستی با ترس و نگرانی شدیدی که از احتمال رویارویی آن‌ها با حزب‌الله لبنان سرچشمه می‌گیرد، شرایط منطقه را به قدری دشوار و خطرناک رصد کردند که گویی در این وضعیت جلوگیری از بروز جنگ اگر نگوییم غیرممکن، ولی بسیار دشوار شده است.

بر اساس اخبار و اطلاعاتی که در صحبت‌ها و سخنان فرماندهان ارشد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دست رسانه‌های صهیونیستی رسیده است، برخی از این فرماندهان اعتقاد دارند که شرایط امروز مابین «اسرائیل» و «لبنان» درست همانند وضعیت قبل از آغاز جنگ سال ۲۰۰۶ بین دو طرف است. بر همین اساس هم شاهد هستیم که این فرماندهان با اعلام هشداری پیرامون وضعیت بسیار خطرناک با لبنان، خواستار آمادگی کامل واحد‌های مختلف ارتش «اسرائیل» شدند.

تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و لبنان بعد از آن وارد مرحله جدید خود شد که نیرو‌های حزب‌الله لبنان اقدام به احداث دو چادر در منطقه مرزی با سرزمین‌های اشغالی کرد. به دنبال این موضوع شاهد بودیم که مقامات مختلف تل آویو و برخی از فرماندهان ارتش رژیم صهیوینستی از این اقدام حزب‌الله به عنوان آغازی برای شروع درگیری‌های جدید و احتمالا جنگ جدیدی بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان نام بردند.

البته صهیونیست‌ها در ادعا‌های خود عنوان کرده بودند که بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی در این چادر‌های پرپا شده تکاوران رضوان مستقر شدند و از این چادر‌ها برای انجام عملیات‌های شناسایی و اطلاعاتی استفاده می‌کنند. در واقع مقامات صهیونیستی با طرح این ادعا‌ها به دنبال مجبور کردن حزب‌الله به منظور جمع آوری این چادر‌ها هستند که در مزارع شبعا بنا شده‌اند.

سپس در مرحله بعد شاهد بودیم که مقامات و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی در سخنانی شدیدالحن به موضوع احداث این چادر‌ها اشاره کردند و از حزب‌الله لبنان خواستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این چادر‌ها را جمع آوری کنند. این درحالی بود که «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تمامی این ادعا‌ها را رد کرده و اعلام کرد که این چادر در خاک لبنان قرار دارد و این نیرو‌های رژیم صهیونیستی هستند که باید از مناطق اشغالی لبنان خارج شوند.

با توجه به تمامی این موارد و موضوعات باید گفت بعد از پایان جنگ سال ۲۰۰۰ میلادی حزب‌الله و رژیم صهیونیستی تا امروز شاهد هستیم که بخش‌هایی از جنوب لبنان که در مرز با سوریه قرار دارد ازجمله «مزارع شبعا» و «کفرشوبا» به مساحتی برابر با ۲۰۰ کیلومتر مربع همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و پهپاد‌ها و هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیونیستی به طورت مرتب در آسمان این مناطق به گشت‌زنی مشغول هستند.

در پایان باید گفت این ادعا‌های رژیم صهیونیستی که برخلاف واقعیت است در شرایطی از سوی مقامات و سران این رژیم اشغالگر و نامشروع مطرح می‌شود که ان‌ها تا امروز حاضر به تخلیه مناطقه اشغالی لبنان نیستند و حزب‌‍الله لبنان هم اعلام کرده که تا زمانی که تمامی خاک لبنان را از چنگال رژیم متجاوز آزاد نکند برای یک لحظه هم دست از تلاش برای آزادسازی این مناطق برنخواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار