رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

لزوم روایت دقیق حماسه دفاع مقدس به نسل جوان/ دسترسی به اسناد معتبر موجب تولید روایت‌های مستند می‌شود

دادمان با بیان اینکه دسترسی به اسناد باعث می‌شود روایت‌های مستند تولید شود، گفت: خیلی از مستنداتی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود مخصوصاً دهه ۶۰ به جنگ و اسناد آن زمان مرتبط است؛ این اسناد موجود در مرکز بسیار کارگشایی هستند.
کد خبر: ۶۰۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ - 31July 2023

اسناد مرکز تحقیقات دفاع مقدس بسیار کارگشاستبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و تعدادی از مدیران بخش‌های مختلف حوزه هنری صبح امروز (دوشنبه) در بازدید از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اظهار داشت: در این بازدید بسیار خوشحال و متعجب شدم از میزان کاری که مجاهدانه، دقیق و عمیق در این مرکز انجام شده و ان‌شاءالله سال‌ها زحمتی که از دوران دفاع مقدس کشیده شده هرچه بیشتر و بهتر و در خدمت تبیین و روایت گنجینه دفاع مقدس قرار بگیرد.

دادمان هدف و تشخیص مشترک از اینکه هرکسی مشغول چه‌کاری هست را مثبت و منشأ خیر ارزیابی کرد و افزود: هرکسی که در این جلسه نشسته یک هدف دارد تا پدیده دفاع مقدس را که بخشی از تاریخ انقلاب است، دقیق و درعین‌حال طوری برای مخاطب امروز ایرانی و غیر ایرانی، مخاطب جوان، نخبه و مخاطب فردای کشور روایت شود که اثرگذار باشد. همچنین هرکسی می‌داند مسئولیت دارد چه‌کاری انجام دهد، هر مجموعه‌ای مسئول چه‌کاری است و روی چه چیزی باید نقطه تمرکز داشته باشد.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: همچنین ویژگی سومی که افرادی که در حوزه دفاع مقدس و روایت جنگ کار بر عهده‌شان هست این است که خود و خانواده‌شان را نمی‌بینند و خالصانه و مخلصانه کار انجام می‌دهند.

وی با اشاره به همکاری‌های متقابل مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و حوزه هنری عنوان کرد: در طی این همکاری شاهد هستم که هرجایی که نیاز بوده مرکز به حوزه هنری کمک کرده و هم همکاران حوزه هنری بی‌منت به مرکز کمک کرده‌اند.

دادمان بر توسعه و گسترش سطح همکاری‌های این دو مجموعه ارزشی تأکید کرد و گفت: یک سطح از همکاری الآن وجود دارد و در دو سه سال اخیر گسترده‌تر شده و تلاش داشته‌ایم تا کار را کیفی گسترده کنیم. امیدواریم روالی مشخص شود تا بهره‌مندی از اسناد ازجمله اسناد و تاریخ شفاهی وجود داشته باشد. از آن‌طرف هم حوزه با مرکز همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری به همکاری و مساعدت مرکز نیاز دارد، تصریح کرد: ما در کار‌های تصویری فیلم، سریال، مستند، نیازمند دسترسی به اسناد هستیم که به فیلم‌نامه کمک می‌کند. شبکه عجیب‌وغریبی در روایت مستند شکل‌گرفته که اگر اطلاعات دقیق به آن‌ها داده شود کار‌های بسیار خوبی انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دسترسی به اسناد باعث می‌شود روایت‌های مستند تولید شود، اظهار کرد: خیلی از مستنداتی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود مخصوصاً دهه ۶۰ به جنگ و اسناد آن زمان مرتبط است. این اسناد موجود در مرکز بسیار کارگشایی هستند.

در این بازدید مرتضی سرهنگی دیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، عبدالحمید قره داغی معاون توسعه مدیریت و منابع، محمد توکلی معاون برنامه‌ریزی و امور راهبردی، سیدامیرناصر جاوید مدیرکل حوزه ریاست و مسئول امور بین‌الملل و مسعود ملکی عضو شورای سیاست‌گذاری معاونت راهبردی استان‌ها و مدیر تاریخ شفاهی حضور داشتند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار