یادداشت/ حجت‌الاسلام ابراهیمی

توهین به کتب مقدس، عامل نفرتِ انسان‌های آزاده از توهین‌کنندگان

اسلام با بیش از ۱۴۰۰ سال ریشه و اصالت الهی، در حال گسترش در اقصی نقاط جهان است! اما آنچه از آن غفلت ورزیده‌اند، این است که توهین به کتب مقدس، عامل دوری و نفرتِ انسان‌های آزاده جهان، از توهین‌کنندگان است.
کد خبر: ۶۰۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ - 01August 2023

توهین به کتب مقدس، عامل دوری و نفرتِ انسان‌های آزاده جهان، از توهین‌کنندگان استگروه استان‌ها دفاع‌پرس- حجت‌الاسلام «سیدامیرابراهیمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان؛ وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِین وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا (اسراء/۸۲)

آنچه این انسان‌نماهای افراطی از آن خوب آگاه هستند و آنها را به هتک حرمت قرآن کریم وادار کرده این است که اسلام با بیش از ۱۴۰۰ سال ریشه و اصالت الهی، در حال گسترش در  اقصی نقاط جهان است! اما آنچه از آن غفلت ورزیده‌اند، این است که توهین به کتب مقدس، عامل دوری و نفرتِ انسان‌های آزاده جهان، از توهین‌کنندگان است. گویی جهانیان باید به حقیقت نزدیک‌تر شوند.

قرآن کریم راه روشن برای هم‌زیستی پیروان ادیان را زیر سایه الهی به نمایش گذاشته است: «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَیٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ فَإِن تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ» به اهل کتاب پیشنهاد بده: «بیایید بر سر اصول و ارزش‌هایی که بین ما و شما مشترک است، تمرکز کنیم؛ فقط خدا را عبادت کنیم و به او شرک نورزیم و افرادی از خودمان را به جای خدا ارباب‌های خود ندانیم». اگر با این پیشنهاد هم مخالفت کردند، بگویید: «گواه باشید که ما تسلیم حق هستیم و مسلمانیم» (آل عمران / ٦٤)

اهانتی که به ساحت مقدس کتاب الله در کشور سوئد انجام شد، لکه ننگ دیگری بود که به تلاش‌های نافرجام برای لطمه زدن به مقدسات اسلام و مسلمانان جهان در تاریخ اضافه شد.

در مجموع اگر كشورهای جهان اسلام به صورت هماهنگ و متحد با همراهی یكدیگر طرح‌هایی مشترک را در مواجه با سوئد اجرا كنند این باعث خواهد شد نه تنها سوئد از این تداوم چنین رفتارهایی عقب نشینی كند بلكه بقیه كشورهایی كه در معرض تحریكات صهیونیست‌ها هستند هزینه هتک حرمت به قرآن را سنگین بدانند و وارد این بازی‌های خطرناک نشوند. در چنین شرایطی باید همچنان اعتراضات دولت‌ها و ملت‌های اسلامی به سوئد تداوم پیدا كند تا درسی برای دولت این كشور و سایر كشورهایی شود كه خواهان اهانت به ارزش‌های دینی و اسلامی هستند. دولت سوئد با این اقدام خود را منفور اسلام و مسلمانان جهان اسلام كرد و این ننگی است كه به زودی پاك نخواهد شد.

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (صف/۸)

میان شعله می‌سوزد مگر باران؟ نمی‌سوزد

اگرچه «جسم» هم آتش بگیرد، «جان» نمی‌سوزد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها