مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی؛

باید نسلی حسینی و زینبی تربیت کنیم

«کوهی» گفت: زنان ستون جامعه هستند و «مادر»، «مسجد»، «مدرسه» می‌توانند تاثیر عمیقی در تربیت فرزندان نسل حسینی و زینبی داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ - 01August 2023

زنان ستون جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «زهرا کوهی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری  امروز (سه‌شنبه)، نشست بصیرتی در پایگاه شهدای عباسیه تبریز، ضمن اشاره به نقش آفرینی زنان در تاریخ اسلام و قبل از واقعه عاشورا، اظهار داشت: ماریه بنت اسعد از جمله زنانی بود که با وقف منزل خود در ترویج فرهنگ شیعه نقش داشت و محلی جهت تربیت اصحاب امام حسین (ع) شد.

کوهی افزود: از دیگر زنان تاثیرگذار در نهضت عاشورا، دلهم همسر زهیر بن قین بود که توانست همسر خود را به یاری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) فرستاده و جزو یاران آن حضرت محسوب شود.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) عفاف خود را در سخت ترین شرایط به نمایش گذاشته و در زمان دوران اسارت و حرکت از کربلا تا شام بشدت در حفظ عفت و حیا می کوشید.

کوهی به معرفی کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی پرداخته و گفت: این کتاب، روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان است که در آن از ولایت‌پذیری زنی می‌خوانید که پسر خود را فدای دفاع از آرمان ها و استقلال وطن کرد و خودش نیز در راه دین اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی خاطرنشان کرد: زنان ستون جامعه هستند و «مادر»، «مسجد»، «مدرسه» می‌توانند تاثیر عمیقی در تربیت فرزندان نسل حسینی و زینبی داشته باشند، مادر با تربیت صحیح فرزندان و مسجد بعنوان محلی مقدس جهت آشنایی با شعائر دینی و اسلامی و شرکت در آئین های ملی و مذهبی و مدرسه که بعنوان خانه دوم، قابلیت هایی را برای دانش آموزان فراهم می آورد تا در کنار تحصیل و آموزش، با مهارت های فردی و اجتماعی آشنا شده و همراه با خودشناسی، خداشناسی آموزش ببینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار