مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

تبیین حقیقت عاشورا در هر عصر و زمانی ضروری است

«زارعی» گفت: تبیین حقیقت عاشورا و حماسه کربلا در هر عصر و زمانی لازم و ضروری است و باید به طور مداوم برای نسل‌های مختلف روایت واقعی را بیان کرد تا در جنگ روایت‌ها مفتون داستان‌های به ظاهر زیبای دشمنان نشوند.
کد خبر: ۶۰۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 01August 2023

تبیین حقیقت عاشورا در هر عصر و زمانی ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، نخستین جلسه دومین دوره «حسینیه اندیشه» در کتابخانه عمومی اعتمادیه همدان با حضور «عاطفه زارعی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، «رسول کرمی» مسئول دبیرخانه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین «جعفر علی‌نقی» مدیر موسسه کلامی احیاء، «هادی شیرمحمدی» معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، «ابوالفضل خلیلی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و اعضای کتابخانه‌های عمومی با موضوع «تبیین عقلانیت گریه بر مصائب سیدالشهدا» برگزار و از خانواده شهید حاج میرزامحمد سلگی تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین ابراز داشت: حماسه ماندگار کربلا خورشیدی است که راه را بر همه پویندگان حقیقت نشان می‌دهد. اما در طول ۱۴۰۰ سال بسیاری از دشمنان قسم خورده اسلام و انسانیت تلاش کردند چونان ابر‌های سیاه مانع از تابش آفتاب حقیقت‌ها و واقعیت‌ها شوند، اما هرگز موفق نشدند تا اینکه فرزندی از سلاسه پاک اهل بیت عصمت و طهارت، وجدان انسان‌ها را بیدار کرد و به طاغوت برای همیشه پایان دارد.

وی با بیان اینکه این اتفاق از مسئولیت ما کم نمی‌کند، بلکه بر آن می‌افزاید، افزود: هرچه تابش آفتاب حقیقت، پرقدرت‌تر شود، ابر‌های سیاهی و ظلم تلاش بیشتری از خود به خرج می‌دهند، لذا تبیین حقیقت عاشورا و حماسه کربلا در هر عصر و زمانی لازم و ضروری است و باید به طور مداوم برای نسل‌های مختلف روایت واقعی را بیان کرد تا در جنگ روایت‌ها مفتون داستان‌های به ظاهر زیبای دشمنان نشوند.

زارعی ادامه داد: چنانکه روزی مردان و زنان بزرگ این مرز و بوم برای حفظ آرمان‌های انقلاب و عاشورا از جان خود گذشتند و با خون خود نهال انقلاب را که امروز به درختی تنومند بدل شده است، آبیاری کردند و امروز وظیفه ماست که از این درخت تنومند حفاظت کرده و با انتشار اخبار حقیقی و تحلیل‌های صحیح یاریگر جوانان و نوجوانان خود باشیم.

وی گفت: سال گذشته اتفاق بزرگی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان رخ داد و حسینیه اندیشه در ۱۰ برنامه با همکاری موسسه کلامی احیاء و اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه، در کتابخانه‌های شاخص هر شهرستان استان برگزار شد. همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و موسسه کلامی احیا با یک کار جهادی نسبت به شبه زدایی از واقعیت‌های دینی اقدام کردند که با استقبال خوب اعضای کتابخانه‌های عمومی مواجه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان داشت: جوانان و نوجوانان ما تشنه واقعیت‌ها و حقیقت‌ها هستند و وقتی به درستی آن‌ها را سیراب کنیم در این مسیر قرار می‌گیرند و با توجه به ارادت و اخلاصی که نسبت به امام حسین (ع) و سایر ائمه معصوم دارند، در جنگ روایت‌ها طرف حق را خواهند گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه حضور پورشور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در حسینیه‌ها و تکایا از اول محرم تا کنون نشان می‌دهد که دشمن موفق نشده است با وجود تمام تلاش‌هایش اعتقادات مردم را از آن‌ها بگیرد؛ لذا باید در راستای این شور حسینی شعور را نیز دنبال کنیم. به همین منظور دومین دوره حسینیه اندیشه با همکاری موسسه کلامی احیاء آغاز شد و در تمامی شهرستان‌های استان به مانند سال گذشته برگزار و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

زارعی افزود: در سال جاری با توجه به برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، تجلیل از خانواده معظم شهدا را نیز پیش بینی کردیم تا به برکت نام شهدا و بهره گیری از کتاب‌هایی که به شهدا و سیره آن‌ها پرداخته، در تبیین عاشورا موفق‌تر عمل کنیم، چرا که شهدا به معنای واقعی به حقیقت عاشورا پی برده و جان خود را در این راه فدا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تأکید کرد: تا کنون برنامه‌های فرهنگی کتاب محور در حوزه دفاع مقدس و شهدای سهم ویژه‌ای در برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی داشتند که امسال به دلیل برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان، به طور ویژه‌تر نیز به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها