نویسنده کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» مطرح کرد؛

تمجید رهبر انقلاب اسلامی از نثر کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد»

«اسکندری» گفت: از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با من تماس گرفتند و گفتند که حضرت آقا کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» را مطالعه و از نثر آن تمجید کردند که خستگی را از تن من و همسر شهید سلگی بیرون کرد.
کد خبر: ۶۰۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ - 01August 2023

تمجید رهبر انقلاب اسلامی از نثر کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «مونا اسکندری» نویسنده کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» که برگرفته از خاطرات «پروین سلگی» همسر شهید حاج «میرزامحمد سلگی» است خستین جلسه دومین دوره «حسینیه اندیشه» اظهار داشت: خاطرات همسر شهید سلگی شادی و اشک را برای من به همراه داشت. چنان که در خدمت هر دوی آن‌ها بودم. در زمان نگارش این کتاب بیماری سرطان بدن من را گرفت به طوری که ۶ ماه در کار وقفه انداخت. پس از دوره درمان مجبور شدم که دوباره مصاحبه‌ها را بگیرم. پس از مصاحبه کار پژوهش اثر را آغاز کردم و همه رزمندگان همدان و نهاوند درگیر شدند و در تمام طول نگارش کتاب، مشاورانی حضور داشتند که مشکلات را گوشزد کنند.

وی افزود: برای نثر کتاب گویش نهاوندی را انتخاب کردم چنان که وقتی آن را مطالعه می‌کنید، گویی در نهاوند هستید، اما خواننده متوجه مفاهیم می‌شود. برای اطمینان از رسا بودن نثر، کتاب را برای افراد غیر نهاوندی در گوشه و کنار جهان و ایران مانند یزد و بندرعباس هم فرستادم و ۴۰ نفر پیش از چاپ آن را مطالعه کردند. هنوز کار چاپ کتاب تمام نشده بود که حاج میرزا شهید شد و من دلم نیامد که کتاب را بدون شهادت ایشان تمام کنیم بنابراین آن را پس گرفتیم و فصل شهادت را نیز به آن افزودیم. کتاب در نهایت در ۱۷ فصل سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید.

این نویسنده حوزه ادبیات پایداری تصریح کرد: از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با من تماس گرفتند و گفتند که حضرت آقا کتاب را مطالعه و از نثر آن تمجید کردند که خستگی را از تن من و خانم سلگی بیرون کرد.

وی متذکر شد: در حال حاضر نیز کتاب خاطرات همسر شهید «سعید اسلامیان» توسط انتشارات روایت فتح و یک رمان نوجوان پیرامون شهید «جلیل شرفی» و «اسماعیل اکبری» توسط انتشارات جمکران در دست چاپ دارم.

همچنین در این نشست کتاب «نقش زنان در عاشورا» نوشته «زهرا یزدان‌پناه» توسط «فاطمه نوروزی» از اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان و «گلستان یازدهم» اثر «بهناز ضرابی‌زاده» توسط «مهرناز نورالله‌زاده» معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار