رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران خبر داد؛

دستگیری ۱۱۶ متجاوز عرصه میراث فرهنگی در مازندران

سرهنگ جعفری از دستگیری ۱۱۶ متجاوز عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی در چهارماه ابتدایی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ - 01August 2023

دستگیری ۱۱۶ متجاوز عرصه میراث فرهنگی در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «سید محسن جعفری» رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران امروز در در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات چهارماهه این یگان اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری براساس وظایف ذاتی خود، برخورد با سودجویان آثار باستانی و اماکن تاریخی را با اجرای طرح‌های عملیاتی و مقابله‌ای و همچنین اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ماموران این یگان ۳۰ باند قاچاق را متلاشی، ۱۱۶ قاچاقچی و حفار آثار باستانی را دستگیر و ۴۳ فقره پرونده در این زمینه تشکیل و برای بررسی به مرجع قضائی ارسال کردند.

سرهنگ جعفری کشف بالغ بر ۷ قطعه سکه تاریخی، ۲۰ قلم اشیای اصلی و بدلی و ضبط ۴۷ دستگاه فلزیاب را از اهم اقدامات و فعالیت‌های عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی در این مدت اعلام کرد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم علیه آثار فرهنگی و ملی، افزایش مشارکت پذیری مردم و نهاد‌های اجتماعی امری ضروری است، بیان کرد: در این راستا بالغ بر ۱۴۴۰ مورد مشارکت اجتماعی به منظور حراست از آثارباستانی و ابنیه تاریخی با یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار