معاون اول قوه قضائیه:

مقتدرانه برای منافقین پرونده تشکیل دادیم

حجت‌الاسلام مصدق با اشاره به دستور اژه‌ای در رسیدگی به پرونده گروهک‌هایی که در اوایل انقلاب علیه مردم و کشور مرتکب جنایات شدند، گفت: امروز نظام قضائی ما مقتدرانه برای این گروهک‌ها پرونده تشکیل داده و حتما با پشتیبانی مردم به نتیجه خواهد رسید.
کد خبر: ۶۰۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳ - 02August 2023
مقتدرانه برای منافقین پرونده تشکیل دادیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد مصدق» معاون اول قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری گیلان با تسلیت مجدد ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و اسارت آل‌الله و محکومیت اهانت به مقدسات و قرآن کریم، از بصیرت به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم در حفظ دین و نظام یاد کرد و اظهار داشت: بصیرت به معنای تعهد و اندیشه عمیق در رابطه با یک موضوع است که مانع بروز انحراف در زندگی می‌شود.
 
حجت‌الاسلام مصدق لزوم توجه به بصیرت و التزام عملی و قلبی به ولایت مطلقه فقیه در جامعه امروز را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در مورد حضرت ابوالفضل (ع) افزود: امام فرمودند حضرت ابوالفضل (ع) بصیرت داشت. پس، چون ایمان به هدف داشت دادن دو دست در برابر ایمان و هدف چیزی نیست، دادن سر در برابر آن ایمان و هدف چیزی نیست و بر همین اساس است که امام حسین علیهم السلام فرمودند اگر بنا است من بمانم یا دین پیغمبر، من نباشم، اما دین پیغمبر بماند. 
 
معاون اول دستگاه قضا با ارج نهادن حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری ایام محرم، این موضوع را خط بطلانی بر نقشه‌های دشمنان دانست و اظهار کرد: دشمنان در این ایام برای ایجاد تفرقه و فتنه آفرینی برنامه داشتند، ولی اجتماع بی نظیر مردم در استان‌ها و شهر‌های مختلف برنامه ریزی‌ها و توطئه‌های آن‌ها را برهم زد و این فرصت در هیچ کجای عالم نیست و باید خداوند را برای این موضوع شاکر باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه قوا از جمله قوه قضائیه با اقتدار کامل برای اجرای عدالت و احقاق حق آمادگی دارد و برنامه‌های مدونی برای این موضوع ارائه کرده و در حال اجراست، به بیان نکاتی پیرامون جنایت منافقین در دهه ۶۰ پرداخت.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: باید جوانان ما بدانند چهل سال پیش از طرف برخی از این گروهک‌ها چه ظلمی به مردم کشورمان روا داشتند.
 
حجت الاسلام مصدق بیان داشت: جوانان باید بدانند که فرزندان این مردم زمانیکه از جبهه برمی‌گشتند و فرمانده تیپ، گردان یا لشکر بودند به دستور سرکردگان آن گروهک‌ها تعقیب و ترور می‌شدند.
 
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تعقیب این گروهک‌ها که امروز زیر سایه‌ی برخی از کشور‌ها هستند را در دستور کار قرار داده و آن‌ها باید پاسخ بدهند که در دهه ۶۰ فرزندان این مرز و بوم را به چه جرمی کشتند.
 
حجت الاسلام مصدق با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده گروهک‌هایی که در اوایل انقلاب علیه مردم و کشور مرتکب جنایات شدند، گفت: امروز نظام قضایی ما مقتدرانه برای این گروهک‌ها پرونده تشکیل داده و حتما به پشتیبانی مردم به نتیجه خواهد رسید.
 
وی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای ایجاد ناامیدی و تفرقه در میان مردم علی الخصوص در سال انتخابات و با وجود شکست‌هایی که در ادوار مختلف متحمل شده‌اند، نقش فریضه جهاد تبیین در بصیرت افزایی جامعه را بسیار مهم خواند و راه برون رفت از مشکلات را حرکت در مسیر فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد.
 
رئیس قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه در ادامه این نشست با قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین خلیلی که با حکم ریاست قوه قضاییه به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی منصوب شده است، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی را به عنوان رئیس جدید دادگستری گیلان معارفه کرد.
 
معاون اول قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که با توانمندی، مدیریت و اقتدار روسای جدید دادگستری گیلان و خراسان رضوی گام‌های مهمی در جهت احقاق حقوق مردم، حقوق عامه، حمایت از تولید، حفظ حقوق بیت المال، تکریم ارباب رجوع و ... برداشته شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار