امام جمعه گناوه:

شهدای مدافع حرم پرورش یافتگان مکتب علوی، زینبی و فاطمی هستند

حجت‌الاسلام «رکنی» با اشاره بیان اینکه مدافعان حرم در دفاع از بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند گفت:شهدای مدافع حرم پرورش یافتگان مکتب علوی، زینبب و فاطمی هستند.
کد خبر: ۶۰۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ - 02August 2023

شهدای مدافع حرم پرورش یافتگان مکتب علوی، زینبب و فاطمی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه امروز در مراسم دهه دوم محرم اظهار داشت: پس از واقعه کربلا، دشمن با به اسارت بردن خاندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) خود را رسوا کرد و پیام رسان‌ها و مبلغانی را شهر به شهر برد که پیام امام حسین و قیام عاشورا را به مردم رساندند.

امام جمعه گناوه افزود: حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا با فصاحت و بلاغت علوی و حفظ حیا و عفت فاطمی خطبه‌هایی را ایراد کرد و با این خطبه آتشین دشمنان را رسوا کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: حضرت زینب (س) در کوفه که زمانی مرکز خلافت امیرالمومنین (ع) بود با ایراد خطبه غوغایی به پا کرد و مردم را بیدار کرد.

وی گفت: معاویه و بنی امیه در شهر‌های مختلف منابری درست کرده بودند تا بر این منابر به امیرالمومنین علی (ع) اهانت کنند و مردم را از اهل بیت (ع) جدا کرده بودند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: دشمنان چنان تبلیغ کرده بودند که خاندان اهل بیت (ع) خارجی هستند، اما امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) آن‌ها را رسوا کردند و در شهر شام اهل بیت (ع) را معرفی کردند.

امام جمعه گناوه گفت: اسارت اهل بیت (ع) باعث شد تا دیدگاه مردم نسبت به اهل بیت تغییر کند و بار دیگر اهل بیت توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) معرفی شدند.

رکنی حسینی بیان کرد: امروز نیز شهدای مدافع حرم که پرورش یافتگان مکتب علوی، زینبی و فاطمی هستند در دفاع از بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به میدان جنگ با تکفیری‌ها و دشمنان رفتند و از حریم اهل بیت (ع) دفاع کردند و اگر نامی از این بارگاه‌های ملکوتی باقی است به برکت این خون‌ها و فداکاری‌ها و از از جان گذشتگی‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار