در همایش فعالان و موکب داران اربعین مطرح شد؛

وزیر کشور: رفع نواقض مرز تمرچین برای پذیرایی از زائرین اربعین/ اربعین ماموریت دارد جریان حق و امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کند

وحیدی گفت: آب و هوای مناسب و نزدیکی مسافت به شهرهای زیارتی از جمله مزایای مرز تمرچین است و با تمهیدات انجام شده تلاش می‌شود نواقصی که سال قبل در دو طرف مرز تمرچین وجود داشت، از جمله امکانات حمل و نقل از الحسینیه تا کربلا، رفع شود.
کد خبر: ۶۰۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ - 04August 2023
وزیر کشور: رفع نواقض مرز تمرچین برای پذیرایی از زائرین اربعین/ اربعین ماموریت دارد جریان حق و امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور صبح امروز (جمعه) در همایش فعالان و موکب داران اربعین چهار استان که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه واقعه عاشورا یک جریان مربوط به یک زمان خاص نیست بلکه کربلا در تاریخ جاری است، اظهار داشت: جبهه بندی حق و باطل با وجود سیدالشهدا علیه السلام به عنوان محور حق صورت می‌گیرد و حول امام حسین علیه السلام است که مبارزه با باطل معنا میگیرد‌.
 
وحیدی با بیان اینکه اربعین یک زیارت ساده نیست بلکه یک موضوع تمدن ساز است افزود: اربعین به عنوان یک جریان جهانی ماموریت دارد تا جریان حق و امام حسین علیه السلام را به عالم معرفی کند و همانطور که می بینید هرساله با عظمت تر از قبل و پرشور تر برگزار می شود.
 
وزیر کشور با تاکید بر جهان شمول بودن اربعین گفت: اربعین سیدالشهدا علیه السلام نه فقط برای شیعه بلکه برای همه آزادگان جهان است و همانطور که سالهای گذشته دیدیم از هر مذهب و دینی در اربعین به زوار خدمت می کنند.
 
وی تصریح کرد: اربعین متعلق به مردم است و دولت تنها تامین کننده زیرساخت‌‌ها و مسائل سخت افزاری است و باقی مسائل باید مردمی باشد.
 
وزیر کشور با اشاره به امکانات مناسب مرز تمرچین افزود: آب و هوای مناسب و نزدیکی مسافت به شهرهای زیارتی از جمله مزایای مرز تمرچین است و با تمهیدات انجام شده تلاش می‌شود نواقصی که سال قبل در دو طرف مرز تمرچین وجود داشت، از جمله امکانات حمل و نقل از الحسینیه تا کربلا، رفع شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار