همایش فعالان و موکب‌داران اربعین حسینی در ارومیه برگزر شد

همایش بزرگ فعالان عرصه اربعین و مواکب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان وزنجان در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ - 04August 2023

همایش فعالان و موکب‌داران اربعین حسینی در ارومیه برگزر شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «انصاریان» مفسر قرآن کریم امروز (جمعه) در همایش فعالان و موکب‌داران اربعین حسینی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: راه رسیدن به معرفت از طریق توسل به اهل بیت (ع) میسر می‌شود.

وی گفت: ما با توسل به پیامبر اکرم (ص) مسلمان هستیم وبا توسل به امیرالمومنین (ع) توحید ناب را به دست می‌آوریم.

حجت الاسلام انصاریان افزود: ضامن بقای قرآن تا قیامت امام حسین (ع) هستند و بر همه ما واجب است تا فرهنگ ابا عبدالله الحسین (ع) را به هر شکل مثبتی که می‌توانیم حفظ کنیم چراکه در این صورت به بقای توحید، نبوت، امامت، قرآن و ارزش‌های اسلام کمک کرده ایم.

وی گفت: لذا کار شما موکب داران امام حسین (ع) بسیار با ارزش و با عظمت است.

حجت الاسلام «قریشی» امام جمعه ارومیه نیز در ادامه اظهار داشت: این افتخار بزرگی است که مسئولین کشور خود را خادم ابا عبدالله احسین (ع) می‌دانند و خدا را شاکریم که با تلاش مسئولین و همراهی مردم مرز تمرچین برای تردد زائرین باز شده است.

وی با بیان اینکه این مرز از آب و هوای مساعد تری نسبت به سایر مرز‌ها برخوردار است تصریح کرد: بر همین اساس می‌تواند برای کاروان‌ها و زائران شرایط مناسبی داشته باشد.

امام جمعه ارومیه افزود: زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) یکی از اعمالی است که بسیار مورد تاکید اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و از امام صادق (ع) نیز نقل شده: هر کس می‌خواهد در روز قیامت در جوار پیامبر اکرم (ص) و فاطمه زهرا (س) باشد زیارت امام حسین (ع) را ترک نکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار