امام جمعه موقت ساری:

لزوم بازخوانی تاریخ معاصر و مشروطه/ امام حسین (ع) نماد ظلم ستیزی است

حجت‌الاسلام «نصوری» با بیان اینکه امام حسین (ع) سنبل، نماد و الگو برای همه ما در برابر ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است، گفت: در مسیر زندگی باید امام حسین گونه عمل کنیم تا خدا هم برای ما سنگ تمام بگذارد.
کد خبر: ۶۰۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 04August 2023

امام حسین (ع) نماد ظلم ستیزی است/ لزوم بازخوانی تاریخ معاصر و مشروطهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تاکید بر رعایت تقوای الهی و تقدیر از برگزارکنندگان و دست اندرکاران مراسم عزاداری محرم اظهار داشت: دشمن همه همّ و غمّ خود را در فضای مجازی گذاشته که امسال مردم از فضای محرم و اهل بیت فاصله بگیرند الحمدلله همیشه با نام و یاد امام حسین (ع) این تقرب را داریم.

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه امام حسین (ع) سنبل، نماد و الگو برای همه ما در برابر ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است، افزود: در مسیر زندگی باید امام حسین گونه عمل کنیم تا خدا هم برای ما سنگ تمام بگذارد چرا که امام حسین برای خدا سنگ تمام گذاشت و خدا برای او سنگ تمام گذاشت.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه مردم عشق به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) دارند، خواستار مقابله با هنجارشکنی‌ها در ماه محرم و صفر شد و گفت: مردم ما با معرفت و باشعور هستند و دستگاههای تبلیغی نسبت به محتوای روضه‌ها نظارت و جهت دهی داشته باشند و دقت کنیم  زمینه بدعتها در این مسائل ایجاد نشود.

وی با اشاره به جریان مشروطه و گرامیداشت شیخ فضل الله نوری و تأکید بر بازخوانی تاریخ معاصر و چگونگی بوجود آمدن مشروطه، افزود: باید از آن واقعه درس بگیریم که دوران بسیار درس آموزی است.

به گفته حجت الاسلام نصوری، شیخ فضل الله نوری برای ایجاد عدالت در جامعه تلاش کرد، در حالیکه تشیّع انگلیسی حاکم بر آن دوران در مقابل وی ایستادند و نباید به استعمار و استکبار در هیچ زمانی اعتماد کنیم.

امام جمعه موقت ساری همچنین با گرامیداشت روز حقوق بشر و کرامت انسانی تصریح کرد: در نظام کرامت محوری انسان در مسیر توحید قرار می‌گیرد و این مسئله در مقابل مسیر پوچ گرایانه قرار دارد و انسان ارزشمند است باید در این نظام هویت دار شود.

وی با گرامی‌داشت روز خبرنگار، صداقت و شجاعت را شاخصه خبرنگار دانست و عنوان کرد: تحلیل درست، واقع نگری و جریان سازی از دیگر خصوصیت‌های خبرنگار است و مسئولان باید به امنیت شغلی، وضعیت معیشت و بیمه خبرنگاران توجه کنند چراکه خبرنگاران بلندگوی نظام اسلامی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار