گزارش دفاع‎پرس از اولین همایش مدیران گلزار‌های شهدای کشور‌های مقاومت؛

وقتی شهدا پرچمداران همبستگی اعتقادی کشور‌های محور مقاومت شدند

اولین همایش مدیران گلزار‌های شهدای کشور‌های مقاومت با حضور مقاماتی از کشور‌های لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن به میزبانی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران در دو روز برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ - 05August 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته، درست در گرم‌ترین روز‌های سال که ادارات و مراکز را به تعطیلی کشاند، یک رویداد بین‌المللی در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) میزبان مهمانانی از کشور‌های مقاومت بود.

اولین همایش مدیران گلزار‌های شهدای کشور‌های محور مقاومت با حضور مقاماتی از کشور‌های لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن به میزبانی بهشت زهرا (س) برگزار شد.

وقتی شهدا پرچمداران همبستگی اعتقادی کشور‌های محور مقاومت شدند

تاکید بر تشکیل اتحادیه گلزار‌های شهدا کشور‌های مقاومت

جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در افتتاحیه این همایش دو روزه در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه گلزار‌های شهدا اظهار داشت: گلزار‌های شهدا را مهمترین بستر یادکرد شهدا و بستری برای زیارت مردم است. می‌بینیم که با گذشت زمان و حتی فاصله گرفتن از زمان شهادت شهدا، علاقه اقشار مختلف مردم و نسل‌های جدید برای ادامه راه شهدا و زیارت شهدا بیشتر شده است.

وی افزود: ما امروز به این مفتخریم که در سطح گلزار‌های شهدای کشورمان شهدایی از کشور‌های دیگر داریم که در کنار رزمندگان ما در جبه‌های مختلف جنگیدند و به شهادت رسیدند و برای اسلام افتخار آفریدند و البته به این نیز مفتخریم که شهدای ایرانی در گلزار‌های شهداء برخی از کشور‌های محور مقاومت آرمیده اند.

وقتی شهدا پرچمداران همبستگی اعتقادی کشور‌های محور مقاومت شدند

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه ما امروز مفتخریم به اینکه جبهه مقاومت به نماد یکپارچگی ملت‌های مسلمان در برابر کفر، تکفیر، استکبار و رژیم صهیونیستی تبدیل شده، گفت: در سال‌های اخیر رزمندگان محور مقاومت اعم از رزمندگان ایرانی، عراقی، سوری، فلسطینی، لبنانی، یمنی، پاکستانی، افغانستانی و بحرینی در کنار هم با جبهه کفر جنگیدند و سیدالشهدا مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید والامقام ابو مهدی المهندس نماد این مقاومت و ایستادگی بودند که در کنار هم به شهادت رسیدند و کشور‌های مقاومت مفتخرند به اینکه بزرگترین تشیع شهدا در طول تاریخ تشیع شهدای جبهه مقاومت و شهدایی بوده که در کنار هم به شهادت رسیده‌اند و ما تاکنون ندیده بودیم که عزت اسلام و مسلمین و کشور‌های مقاومت به واسطه شهدای جبهه مقاومت اینگونه در اوج خودش قرار بگیرد.

گلزار شهدای تهران، بزرگترین گلزار شهدای جهان/ وجود ۴۰۰ شهیده زن در تهران

تاجیک با تاکید بر ایجاد شبکه و اتحادیه گلزار‌های شهدا کشور‌های مقاومت با تهیه یک پروتکل در خصوص زیارت گلزار‌های شهدا گفت: می‌توانیم به واسطه این نشست به امر معرفی شهدای مقاومت در کشور‌های همدیگر بپردازیم و در جهت تقویت برداری، اتحاد و همدلی قدم برداریم. در این نشست می‌توانیم درباره موضوع ارتقاء و اثربخشی بیشتر گلزار‌های شهدا روی مردم تعامل و گفتگو کنیم.

تاجیک تصریح کرد: غیر از اینکه گلزار شهداء بهشت زهرا (س) با بیش از ۳۰ هزار شهید بزرگترین گلزار شهداء جهان است، آرامستان بهشت زهرا (س) نیز با دفن حدود دو میلیون متوفی در طول ۵۳ سال بزرگترین آرامستان ایران است. وی به تدفین ۴۰۰ شهیده زن در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: ما در گلزار شهداء بهشت زهرا (س) مفتخریم که شهدای خانوادگی و چند برادر شهید همچون برادران خالقی پور و شهیدان افراسیابی و همچنین شهدایی از کشور‌های مختلف داریم.

وقتی شهدا پرچمداران همبستگی اعتقادی کشور‌های محور مقاومت شدند

زاکانی: توجه به اهداف شهدا مهمترین نگاه به گلزار‌های شهدا/ شهدا پرچمداران همبستگی اعتقادی

در دومین روز از این همایش علیرضا زاکانی شهردار تهران میزبان مقامات کشور‌های مقاومت شد و در صحبت‌هایی گفت: مسیر محور مقاومت و شهدای مقاومت بزرگترین دارایی ما هستند و ما باید از این دارایی استفاده کنیم و امروز گرد هم آمده ایم تا درباره بوستان‌ها، گلستان‌ها و گلزار‌های مملو از شهدا و پرچم داران راه حق و حقیقت و آزادی در کشور‌های اسلامی بیندیشیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم در این بستر از تجربیات هم بهره بگیریم و با تمسک به شهدا راه و درک چگونه زیستن درست را بیاموزیم.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام راحل مزار‌های شهدا قبله گاه عاشقان، عارفان و دلدادگان هستند بنابراین باید نسبت به انتقال اهدافی که شهدا به خاطر آن‌ها به شهادت رسیده اند توجه ویژه‌ای داشته باشیم و این نگاهی است که با توجه به برگزاری این همایش خوب و موثر می‌توانیم آن را به عنوان ید واحده ایجاد کنیم و از طرفی بتوانیم با احیاء راه و منش شهدا و حرکت در مسیر پیوستگی قابلیت‌های بزرگی که داریم در سراسر جهان با اتحاد و همبستگی در مسیر اهداف عالیه اسلامی حرکت نماییم.

وقتی شهدا پرچمداران همبستگی اعتقادی کشور‌های محور مقاومت شدند

نفس کشیدن در هوای شهدا

شهردار تهران همبستگی اعتقادی را مهمترین بخش همبستگی بین کشور‌های محور مقاومت عنوان کرد و گفت: شهدا پرچمداران و قهرمانان همبستگی اعتقادی در بین کشور‌های محور مقاومت هستند، لذا ما باید به شهدا تمسک بجوییم در غیر اینصورت با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیران گلزار‌های شهدا کشور‌های محور مقاومت در آیین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گلزار شهدای بهشت زهرا (س) حاضر شدند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند. آنان در یادمان ۷۲ تن، مزار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر، قطعه ۲۴ گلزار شهدا که مدفن فرماندهان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس شامل شهید چمران، شهید طهرانی‌مقدم، یادمان شهید همت و دیگر فرماندهان است، یادمان شهدای حج و همچنین دیگر قطعات گلزار شهدا حضور یافتند و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

وقتی شهدا پرچمداران همبستگی اعتقادی کشور‌های محور مقاومت شدند

در این بازدید جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا به روایت‌گری شهدا برای مدیران گلزار‌های شهدا کشور‌های محور مقاومت پرداخت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار