برنامه‌های متنوع حوزه هنری برای سالروز صدور فرمان مشروطیت

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی به تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز صدور فرمان مشروطیت پرداخت.
کد خبر: ۶۰۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ - 05August 2023

برنامه های متنوع حوزه هنری برای سالروز صدور فرمان مشروطیتبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «نوید ناصر» سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در طول هفته جاری به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطه برنامه‌های مختلفی توسط حوزه هنری استان طراحی شده است.

ناصر ادامه داد: برنامه محفلی «مشروطه پرافتخار» که به نقش و بررسی تبریز در مشروطه می پردازد روز یکشنبه 15 مرداد سال جاری ساعت 17 در محل پردیس 29 بهمن تبریز با سخنرانی حجت‌الاسلام «سید حسین علیانسب» برگزار می شود.

ناصر خاطر‌نشان کرد: در ادامه این برنامه فیلم مستند «از عدلیه تا مشروطه» برای حاضرین در آیین گرامیداشت سالروز صدور فرمان مشروطه اکران می شود. نشست پژوهشی «تحلیل طنز مطبوعات و تاثیر آن بر مشروطه» دیگر برنامه حوزه هنری است که به مناسبت روز خبرنگار و سالروز صدور فرمان مشروطه برگزار می شود.

وی گفت: این نشست پژوهشی روز دوشنبه 16 مرداد سال جاری ساعت 17 در محل سالن جلسات بنیاد ایرانشاسی شعبه آذربایجان شرقی واقع در خیابان ثقه الاسلام، درب سرخاب، پلاک 62 با سخنرانی دکتر محمد عزیزی راد برگزار می شود. 

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی‌ افزود: برنامه دیگری تحت عنوان « در کوچه های مشروطه» که در واقع  روایت میدانی حوادث مشروطه در محله های حکم آوار و دوه چی است در روز سه شنبه با حضور اهالی محلات فوق برگزار می شود. در این برنامه حوادث مشروطه در محله های حکم آوار و دوه چی توسط کریم میمنت نژاد روایت خواهد شد.

وی تصریح کرد: روایت حوادث مشروطه در محله دوه چی در خانه موزه سفال واقع در خیابان شمس تبریزی راس ساعت 10:30 صبح و روایت حوادث مشروطه در محله حکم آوار در پارک نائب یوسف خان ساعت 11:30 برگزار می شود.

این مسئول یادآور شد: اتوبوس مشروطه گردی برای روایت در کوچه های مشروطه ساعت 10 از مقابل حوزه هنری استان حرکت خواهد کرد. 

ناصر ابراز داشت: نقد و بررسی کتابهای « تا در خیابانی مه آلود گم نشوی» به نوشته حسین قربان زاده و «خیابانی به درازای ابدیت» به نوشته مجتبی حبیبی روز چهارشنبه 18 مرداد ساعت 17 در محل کتابشهر تبریز واقع در خیابان امام، روبروی مسجد سالار شهیدان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سخنران نقد و بررسی کتابهای فوق حسین قربان‌زاده است، گفت: هر دو کتاب در موضوع شیخ محمد خیابانی است که به صورت رمان و داستان با قلمی شیوا فراز و فرودهای زندگی این مجاهد شهید را روایت می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار