در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل بین‌الملل: دو چالش بزرگ رژیم صهیونیستی/ اسرائیلی‌ها حمایت آمریکا را از دست داده‌اند

مصدق‌پور گفت: اقتدار رژیم صهیونیستی بر چند پایه است؛ نخست، اقتصاد است، دوم، حمایت‌های آمریکا است. برای همین هم مشاهده می‌کنیم که اسرائیلی‌ها این پایه‌ها را به شدت از دست دادند و در برابر چالش بزرگی قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۰۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 06August 2023

رژیم صهیونیستی در دو حوزه اقتصاد و حمایت آمریکا برابر چالش بزرگی شدند/ در راه بودن اعتصاب‌های بزرگ در ریژیم صهیونیستی«مصدق مصدق‌پور» کارشناس شبکه‌های مقاومت و مدیر گروه سیاسی رادیو عربی برون مرزی صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس پیرامون آخرین وضعیت و تحولات سرزمین‌های اشغالی و درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با صهیونیست‌ها اظهار داشت: نتانیاهو با بی‌توجهی کامل به مخالفان خود و تظاهرات‌های صد‌ها هزار نفر از صهیونیست‌ها لایحه اصلاحات قضائی را تصویب کرد. آن هم در شرایطی که تظاهرات مخالفان او برای بیش از ۳۰ هفته در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی ادامه داشت.

مصدق‌پور افزود: حال در این میان سوال‌هایی که مطرح می‌شود این است که از این به بعد چه اتفاق‌هایی ممکن است روی بدهد؟ این در حالی است که هشدار‌های مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی برای تبعات تصویب این لایحه به نتانیاهو و کابینه او ناشی از چند مسئله است. یکی از مهم‌ترین مسائل این است که با توجه به اطلاعاتی که وجود دارد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی مطلع هستند که باتوجه به این تحولات چه اتفاق‌هایی ممکن است برای این رژیم اشغالگر روی بدهد.

مدیر گروه سیاسی رادیو عربی برون مرزی صداوسیما ادامه داد: سندیکا‌های بزرگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به زودی دست یه اعتصاب‌های بزرگی خواهند زد. این موضوع به این معنی است که امکان دارد شاهد فلج شدن صنعت در «اسرائیل» باشیم. ضمن اینکه «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی یک روز قبل از تصویب لایحه اصلاحات قضائی به نتانیاهو هشدار داد و او را از تصویب آن برحذر داشت. البته این تلاش او هم برای جلوگیری از تصویب این لایحه بی‌تاثیر بود.

وی خاطرنشان کرد: البته اخطار رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به معنای سرپیچی کل ارتش نیست، زیرا در حال حاضر یکسری‌ها همچنان در ارتش در حال خدمت هستند و چاره‌ای هم به غیر از انجام خدمت ندارند و تعداد زیادی هم ندارند، اما مسئله خطرناک برای رژیم صهیونیستی نیرو‌های ذخیره است که چند برابر ارتش این رژیم هستند که اعلام کردند در هیچ جنگی شرکت نمی‌کنند.

مصدق‌پور اضافه کرد: این موضوع سربازان ذخیره آنقدر مهم است که نتانیاهو و تندرو‌های رژیم صهیونیستی بسیار بر روی آن حساب می‌کنند. زیرا این موضوع به صورت مستقیم با امنیت ملی «اسرائیل» در ارتباط مستقیم است و قدرت بازدارندگی و توان تهاجمی رژیم صهیونیستی را مختل می‌کند.

کارشناس شبکه‌های مقاومت یادآور شد: از آن طرف نیز یک سری هشدار‌های دیگری است که متوجه شهرک‌نشینان است. زیرا همانطوری که همه اطلاع دارند تمامی آن‌ها مسلح هستند و این مکان وجود دارد که شاهد جنگ داخلی در داخل رژیم صهیونیستی باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر چند سناریو در داخل «اسرائیل» قابل پیش‌بینی است. ازجمله آن‌ها می‌توان به اعتصابات عمومی و فلج شدن صنعت در این رژیم، ناامنی و تعمیق دودستگی موجود بین صهیونیست‌ها اشاره کرد. بر این اساس می‌توان گفت که وضعیت فعلی خطر بسیار بزرگی برای کل رژیم صهیونیستی است.

مصدق‌پور اظهار داشت: موضوع دیگر شامل آن دسته از صهیونیست‌هایی است که از هر دو طرف فاصله گرفتند. بر این اساس این دسته از صهیونیست‌ها نگران هستند که این دست از اتفاقات برای کل «اسرائیل» خطرناک باشد. زیرا جبهه مقاومت و به قول خود آن‌ها دشمنان «اسرائیل» قدرتمندتر می‌شوند و ممکن است از این فرصت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

کارشناس شبکه‌های مقاومت تصریح کرد: بر این اساس این دسته از صهیونیست‌های بی‌طرف هشدار می‌دهند که تمامی صهیونیست‌ها در داخل یک قایق قرار دارند و اگر این وضع به این صورت ادامه پیدا کند در داخل اسرائیل دودستگی ایجاد می‌شود و با ایجاد مشکلات امنیتی، اقتصاد می‌خوابد و همه صهیونیست‌ها غرق می‌شوند.

وی افزود: زیرا همانگونه که بهتر می‌دانید اقتدار رژیم صهیونیستی بر چند پایه است. نخست، اقتصاد است. دوم، حمایت‌های آمریکا است. برای همین هم مشاهده می‌کنیم که اسرائیلی‌ها این پایه‌ها را به شدت از دست دادند و در برابر چالش بزرگی قرار گرفتند.

مصدق‌پور در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم که احتمال دارد رژیم صهیونیستی برای اینکه خود را از ورطه سقوط نجات بدهند به یک سری از راه حل‌های میانه دست پیدا کنند. البته احتمال ایجاد یک تفاهم برای اسرائیلی‌هایی که در این میان معتدل هستند نیز بیشتر از سایر گروه‌ها و دسته‌های صهیونیست‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار