رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ملت ایران با تأسی از امام حسین (ع) در برابر زورگویان ایستادند

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تأکید بر اهمیت نهضت عاشورا گفت: ملت ایران با تأسی از سید و سالار شهیدان آنچنان خود را به جهانیان نشان دادند که نه‌تنها در برابر زور و تحکم دشمنان لحظه‌ای سر خم نکردند، بلکه الگویی برای همه عالمیان شدند.
کد خبر: ۶۰۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ - 05August 2023

ملت ایران با تاسی از امام حسین (ع) در برابر زورگویان سر خم نکردندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه بازدید از یگان‌های استان‌های مازندران و گلستان، در جمع کارکنان پایور و وظیفه اردوگاه ساحلی شهید صیاد شیرازی خزرآباد نیروی زمینی ارتش، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) از دو مرحله ایثار و مقاومت بر ایثار تشکیل شده است؛ در مرحله اول حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش آنچنان ایثار به یاد ماندنی را از خود به یادگار گذاشتند که قبل و بعد از آن چنین ایثارگری سابقه نداشته و امروز هر آنچه از رشادت‌ها را در جامعه می‌بینیم، برگرفته از ایثارگری همان شهدای کربلا است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: مرحله مقاومت بر ایثار، دومین مرحله از نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) است که با شهادت این حضرت آغاز شد و حضرت زینب (س) این وظیفه خطیر را عهده‌دار بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نقش امام زین‌العابدین (ع) در زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا گفت: امام سجاد (ع) در قیام خونین کربلا مدت کوتاهی بنا به مشیت الهی بیمار بود و پس از بهبودی، مدت ۳۵ سال امامت و زعامت جامعه مسلمین را تداوم بخشید.

وی اضافه کرد: بزرگ مبلّغ قیام عاشورا، با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق‌طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف‌ها نجات بخشد و اینک بعد از گذشت ۱۴ قرن همچنان این قیام، پرشکوه و جاودانه است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در رهبری محور مقاومت و ایثار تصریح کرد: شاید یکی از دلایلی که این رهبری برعهده حضرت زینب گذاشته شد، این بود که جهانیان بفهمند که اسلام تا چه اندازه به شأن و شخصیت زن اهمیت می‌دهد و جایگاه زنان در این دین مبین نشان دهد.

وی گفت: بی‌شک حضور و نقش عظیم آن حضرت در نهضت کربلا، منحصر به بعد از قیام نیست، بلکه ایشان از ابتدای راه، حضوری فعال و تعیین‌کننده در انقلاب حسینی داشتند، اما اصلی‌ترین وظیفه حضرت زینب (س)، بعد از ظهر عاشورا متجلی می‌شود؛ چرا که اگر نبود آن حضرت در کربلا، نه تنها انقلاب امام حسین (ع) دستخوش تحریف می‌شد، بلکه اسلام نیز در معرض خطری جدی قرار می‌گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش راهبرد ایثار و مقاومت را مکمل یکدیگر خواند و خاطرنشان کرد: ملتی که ایثار داشته باشد، ولی مقاومت نداشته باشد در نهضت خود به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تاکید کرد: ملت ما چون ریشه در کربلا دارند و با تأسی از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز این دو مرحله آنچنان خود را به جهانیان نشان دادند که نه‌تنها در برابر زور و تحکم دشمنان لحظه‌ای سر خم نکردند، بلکه الگویی برای همه عالمیان شدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار