رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

متهمین هتک حرمت همسر شهید مدافع حرم در اراک در بازداشت هستند

حجت‌الاسلام موسوی گفت: در خصوص اهانت به همسر شهید مدافع حرم، دو متهم اهانت به این خانواده که زوج بودند در همان روز چهارشنبه که روز تعطیل بود، بازداشت شدند.
کد خبر: ۶۰۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ - 05August 2023
متهمین هتک حرمت همسر شهید مدافع حرم در اراک در بازداشت هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالمهدی موسوی» رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جمع خبرنگاران، در خصوص اتفاقات اخیر در استان مرکزی اظهار داشت: در خصوص اتفاقات عصر تاسوعای حسینی و همچنین هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم، شورای تأمین و دستگاه‌های نظارتی مجموعه حاکمیت، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیج و … پای کار بودند تا متهمین و مجرمین این دو واقعه شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شوند.
 
حجت‌الاسلام موسوی افزود: در نهایت روز ۱۱ مردادماه بر اساس دستور جلب از پیش صادر شده از سوی دادستان، متهمین توسط ضابط این دو پرونده شناسایی و عده‌ای جلب و به دستگاه قضائی معرفی شدند.
 
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: در خصوص اهانت به همسر شهید مدافع حرم، دو متهم اهانت به این خانواده که یک زوج بودند در همان روز چهارشنبه که روز تعطیل بود، بازداشت شدند و اکنون نیز در بازداشت هستند.
 
وی اضافه کرد: متهمان حادثه تاسوعا و هتک حرمت مقدسات حسینی نیز تا حدود ۱۸ نفر شناسایی و نامبرده شده اند، اما تاکنون پنج نفر جلب و به دستگاه قضائی معرفی شده اند. این پرونده در ۱۱ مرداد واصل شده و دستور بازداشت با قرار تأمین قانونی صادر شده و متهمین اکنون در بازداشت هستند.
 
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: دستگاه قضائی با قوت هرچه تمام‌تر باقی متهمین را نیز شناسایی کرده و برخورد قاطع با آن‌ها صورت خواهد گرفت، شاید مجازاتی که برای این متهمین اعمال می‌شود انتظارات را برآورده نکند. ابزار دست ما قانون است و این قانون فصل الخطاب همگان است، نباید انتظار برخورد خارق العاده و فرا قانونی از دستگاه قضائی وجود داشته باشد بلکه همه اقدامات طبق قانون و عادلانه و به دور از هیجانات در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار