معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس:

مشارکت نخبگانی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان افزایش یابد

«فرهادی» با بیان اینکه مشارکت نخبگانی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان بایستی افزایش یابد، گفت: ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری در سطح استان‌ها از جمله استان لرستان، گامی است برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های حکمرانی‌های محلی.
کد خبر: ۶۰۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ - 06August 2023

مشارکت نخبگانی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان افزایش یابد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «علی فرهادی» امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری استان لرستان در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: در نظام حکمرانی نیاز به تغییر ریل حرکت در بخش اجرا داریم.

وی عنوان کرد: ریشه‌های فکری نظام جمهوری اسلامی ایران، ریشه‌های بسیار مقدسی هستند، مسئولان هم به عموماً انسان‌های شایسته و پرتلاشی هستند، اما آنچه اهمیت دارد این است که رضایت‌مندی مردم و بهره‌وری بالا، در همه ابعاد حاصل شود و گسترش یابد.

معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: باید کوشش کرد ایرادات حکمرانی در بخش‌های گوناگون، رفع یا اصلاح شوند.

فرهادی، افزود: یکی از ایرادات حکمرانی، تمرکزگرایی بیش از حد است، درحالی‌که مشارکت نخبگانی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان بایستی افزایش یابد.

وی، تصریح کرد: ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری در سطح استان‌ها از جمله استان لرستان، گامی است برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های حکمرانی‌های محلی.

معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: تفاوت این اندیشکده‌ها با سایر اندیشکده‌ها این است که خروجی‌های این اندیشکده‌های استانی به کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتقل می‌شود.

بهروز کاظمی معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: ظرفیت نخبگانی استان‌ها می‌تواند به‌خوبی برای بهره‌گیری در اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری استان‌ها به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: اگر کارکرد اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری به‌درستی اجرا شود یک ظرفیت و بازوی مهم علمی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، افزود: باید جنبه‌های کارشناسی و علمی فرایندهای حکمرانی و قانون‌گذاری و الگوهای تصمیم‌سازی، بر پایه کارکردهای اندیشکده‌های مذکور، تقویت شود و ارتقا یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها