رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم بزرگداشت اصحاب رسانه خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به بنیاد شهید در پی هوشمندسازی صد درصد

قاضی‌زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران اولین سازمان خدماتی ۱۰۰ درصد هوشمند کشور است که سه و نیم میلیون نفر جامعه هدف و ۶۰ خدمت تعریف شده تحت ساختار هوشمند دارد.
کد خبر: ۶۰۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 07August 2023

کاهش 30 درصدی مراجعات به بناد شهید در پی هوشمندسازی صد درصدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت که  پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در هل هویزه برگزار شد، با ابراز خرسندی از اینکه در کشور برای هر موضوعی نمادی از شهدا و یک چهره ویژه و ملی وجود دارد، اظهار داشت: بسیاری از کشورها خالی از چهره‌های بومی هستند و به قهرمانان دیگر تمدن‌ها وابسته می‌شوند. در این دوره شخصیت دزدی هم باب شده و می‌بینیم شاعری که همه اشعارش به زبان فارسی است کشور همسایه سند او را به نام خود می‌زند!

وی با اشاره به اینکه در حوزه خبرنگاری شهدای زیادی داریم تصریح کرد: اگرچه روز خبرنگار به نام شهید صارمی نامگذاری شده، اما شهدای برجسته زیادی را در این حوزه داریم و افراد بسیاری این مسیر را ادامه داده‌اند لذا این نهضت و مسیر باعث می‌شود آرمان و آرمانخواهی تداوم یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: وقتی رویدادی اتفاق می‌افتد تولید خبر می‌شود و خبرنگار آن را به سمع و نظر غیر مطلعین می‌رساند، اما هر چیزی ارزش مخابره کردن ندارد و امروز عده‌ای به دنبال رویدادسازی هستند. به نظر می‌رسد آنچه ارزش خبر شدن دارد سرگذشت افراد بی نظیری است که همه چیز خود را فدای آرمان و مردم‌شان کردند. هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال خبرنگارانی راوی حادثه کربلا هستند و مداحان و سخنرانان به نوعی روایتگر این حادثه شده‌اند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر این نکته که اگر جریان خبری به سمتی برود که باعث ناآگاهی و جهل مردم شود خارج از رسالت خبری گام برداشته، افزود: خبرنگاران تفکر و سبک زندگی شهدا را به آینده منتقل می‌کنند به ویژه خبرنگاران ایثار و شهادت که از این منظر کاری، حرفه‌ای سهل و ممتنع دارند.

وی با تشکر از رسانه‌ها برای انعکاس اخبار و گزارش‌های مربوط به شهدا افزود: جامعه‌ای که به قهرمانان خود احترام می‌گذارد بیمه می‌شود.

رئیس بنیاید شهید در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر تغییرات ساختاری در بنیاد شهید گفت: ساختار، ابزاری است برای انجام ماموریت‌ها. بخشی از ماموریت‌های بنیاد شهید به مرور زمان دچار غفلت شده بود لذا بازخوانی‌‍ ماموریت‌ها در دستور کار قرار گرفت. تربیت در حوزه علمی و اقتصاد دانش بنیان خانواده ایثارگران از جمله این موارد است. از طرفی بحث حمایت‌های حقوقی باید مورد توجه قرار می‌گرفت. بنیاد شهید به طور مستقیم با ۶۵ مدیر کار می‌کرد و دارای سازمان‌های متعدد بود. تصمیم‌گیری شد اختیارات تفکیک شود و موسساتی به وجود بیایند و یا بخشی از آن‌ها را ادغام و تخصصی کنیم. امور اجتماعی به عهده این‌ها و مددکاری و خدمت برعهده استان‌ها قرار گرفت. 

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: ممکن است در طی دوران گذار و تغییر شکل کار، عوامل کار گله‌مند باشند و یا اثراتی در جامعه هدف به وجود بیاید، اما به مرور جا خواهد افتاد. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما اولین سازمان خدماتی ۱۰۰ درصد هوشمند کشور هستیم که سه و نیم میلیون نفر جامعه هدف و ۶۰ خدمت تعریف شده تحت ساختار هوشمند داریم. همین موضوع باعث شده است تا ۳۰ درصد مراجعات به بنیاد شهید کاهش پیدا کند. همچنین در ۱۲ ماه ۷۰۰ هزار دیدار داشتیم که این اگر برنامه دائمی ما باشد و نقش مددکاری را درست انجام دهیم اقدامی بزرگ صورت گرفته است.

در پایان مراسم از برادر «عبدالرسول مصطفایی» اولین شهید خبرنگار دوران دفاع مقدس، «خدیجه روزبهانی» همسر شهید «محمود صارمی» تقدیر به عمل آمد. همچنین تعدادی از خبرنگاران ایثار و شهادت رسانه مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار