در جمع فرماندهان نیروی پدافند هوایی ارتش؛

فرمانده «نپاجا»: نیروی پدافند هوایی در حوزه دفاع از آسمان جزو قدرت‌های برتر است/ در حوزه ساخت تجهیزات دفاعی وابسته نیستیم

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه در حوزه ساخت تجهیزات دفاعی به هیچ قدرتی وابسته نیستیم، گفت: امروز در حوزه پدافند هوایی و دفاع از آسمان جزء قدرت‌های برتر هستیم.
کد خبر: ۶۰۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ - 07August 2023

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: پدافند هوایی در حوزه دفاع از آسمان جزو قدرت‌های برتر است/ به هیچ قدرتی در حوزه ساخت تجهیزات دفاعی وابسته نیستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع فرماندهان این نیرو با اشاره به تعدد سامانه‌های پدافندی در نیروی پدافند هوایی ارتش، اظهار داشت: ما در گذشته از تجهیزات پیشرفته و به‌روز دنیا برخوردار بودیم؛ اما این تجهیزات به‌طور کلی از خارج از کشور تهیه شده بود؛ اما امروز تجهیزات پیشرفته و بومی ارتش و نیرو‌های مسلح در واقع حاصل تلاش و ممارست علمی متخصصان این مرز و بوم است و در این حوزه به هیچ قدرتی وابسته نیستیم.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه همواره در راستای افزایش قدرت دفاعی گام‌های اساسی از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است، گفت: در مقاطع زمانی مختلف شاهد بوده‌ایم ارتش همواره دستاورد‌های بومی متعددی را وارد چرخه دفاعی کشور کرده است و قابلیت‌ها و توانمندی‌های آفندی و پدافندی لازم را در درون خود ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: روند ساخت و تولید انواع سامانه‌های پدافندی، پهپاد‌ها و... در ارتش ادامه دارد و در حوزه تجهیزات بومی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیروی پدافند هوایی با بهره‌گیری از تجهیزات بومی و نیروی انسانی متخصص و ولایتمدار به خودکفایی و خوداتکایی رسیده است و در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند با اقتدار مأموریت‌های خود را در سراسر کشور انجام دهد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: امروز در حوزه پدافند هوایی و دفاع از آسمان جزء قدرت‌های برتر هستیم در حالی که ما در دوران دفاع مقدس به جز سلاح‌های ارتفاع پست و سامانه پدافندی ارتفاع متوسط «هاگ» که سامانه‌ای کاملاً غربی بود، چیزی نداشتیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار