در همایش بزرگ اجرای فرمان اعتلای بسیج؛

سردار حسن‌زاده: بسیج بزرگترین شبکه سازماندهی شده در کشور است

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: بیش از ۹ هزار نفر از فرمانده پایگاه به بالا در سپاه تهران وجود دارد و این نشان می‌دهد که بسیج، بزرگترین شبکه سازماندهی‌ شده در کشور است.
کد خبر: ۶۰۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ - 07August 2023

بسیج بزرگترین شبکه سازماندهی شده در کشور استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسن‌ حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در همایش بزرگ اجرای فرمان اعتلای بسیج که عصر امروز (دوشنبه) در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۹ هزار نفر از فرمانده پایگاه به بالا در سپاه تهران وجود دارد و این نشان می‌دهد که بسیج، بزرگترین شبکه سازماندهی‌ شده در کشور است؛ لذا باید بتوانیم در تحقق گام دوم، تلاش‌های نتیجه‌بخشی را انجام دهیم؛ البته با شبکه یکپارچه هماهنگ فاصله داریم با این وجود حرکت‌های خوبی تاکنون روی داده است.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا در سند اعتلای بسیج اطمینانی را در خصوص تحقق این سند با چهار شرط بیان می‌کنند که یکی از این شروط، توکل داشتن به خداوند است. ما فقط در کار‌های نظامی، ایست و بازرسی نداریم؛ بلکه در کار‌های فرهنگی، اجتماعی و مردمی هم داریم.

سردار حسن‌زاده بیان کرد: اینکه برخی‌ها برای ایجاد قدرت عنوان می‌کنند، باید با آمریکا ارتباط داشته باشیم، جواب نمی‌دهد چون این انسجام و استحکام درونی است ‌که تولید قدرت می‌کند؛ شبکه منسجم بسیج باید به‌گونه‌ای باشد که اگر امشب مطلبی را عنوان کردیم، فردا صبح تمام بسیجیان تهران بزرگ از آن ‌مطلع باشند.

وی افزود: روزی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردند که کرانه باختری رود اردن در فلسطین اشغالی علیه رژیم‌ صهیونیستی باید مسلح شود، کسی شاید باور نمی‌کرد این‌ کار شدنی باشد؛ در این رابطه چندی پیش میزبان گروهی از فلسطینیان این‌منطقه بودیم که عنوان کردند کرانه باختری منطقه‌ای است که اگر می‌خواستیم حتی یک‌ دکمه را جا به جا کنیم ‌امکان‌پذیر نبود ولی وقتی رهبر انقلاب اسلامی آن مطلب را بیان کردند تصمیم گرفتیم تمام توان خود را بگذاریم ‌تا کرانه باختری مسلح شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: پارسال اگر امنیت را محله محور نکرده بودیم، تلاش دشمنان در تهران شکست نمی‌خورد؛ باید پایگاه‌های مقاومت برای شکست رژیم ‌صهیونیستی برنامه داشته باشد و این هم به معنی ساخت موشک‌ ‌نیست، بلکه امروز چون در جنگ شناختی و ترکیبی قرار داریم، پایگاه بسیج باید برای فعالیت در این جنگ طرح داشته باشد.

وی ‌با اشاره به اینکه برای اجرای سند اعتلای بسیج قرارگاهی در سپاه تهران بزرگ‌ تشکیل شده است، گفت: اگر‌ به جذب اعتقاد نداشته باشیم و روش‌های جدید برای جذب را دنبال نکنیم مانایی خود را از دست می‌دهیم جذب هم ‌یعنی پایگاه‌های بسیج می‌بایست در محلات با اجرای برنامه‌های گوناگون و ‌متنوع کشش ایجاد کند؛ بنابراین اگر‌ می‌گوییم فعالیت‌ها را به محلات ببریم برای این است که می‌توان با استفاده از آنها میزان جذب را افرایش دهیم.

سردار حسن زاده تصریح کرد: در این سند ۱۰ ساله ۹‌ عرصه نقش آفرین ‌مانند عرصه امنیتی، سازندگی و فضای ‌مجازی داریم؛ در این سند توجه به بسیج نوجوانان پیش بینی شده که باید به همه عرصه ها همراه با کنشگری بپردازد.

بسیج نوجوانان تمام عیار باید داشته باشیم

فرمانده سپاه تهران بزرگ‌ گفت: فرمانده پایگاه باید مهارت کافی برای تربیت بسیجیان نوجوان داشته باشد یعنی نیاز به فرمانده با تخصص داریم از سوی دیگر پایگاه مقاومتی که حلقه تربیتی را هر هفته برگزار نکند پایگاه بسیج نیست.

وی با بیان اینکه باید به احیای مساجد طی برنامه سه ساله کمک کنیم، تصریح کرد: دشمنان به دنبال آن است تا امسال عملیات روانی سنگینی ایجاد کند تا مردم و حتی مسئولان را تحت تاثیر قرار دهد لذا برای خنثی سازی طرح دشمنان باید از شبکه فراگیر بسیج به منظور روشنگری جامعه استفاده کرد به عنوان مثال ۱۸۰۰ مسجد داریم که می‌توان نخبگان ورزشی را در مساجد مختلف و در حضور مردم تجلیل کنیم و آن‌ها را نسبت به توطئه دشمنان آگاه کنیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ‌ گفت: در بحث امنیت محله محور دو ماموریت اصلی بسیج در سال جاری است که این دو ماموریت ایجاد دسته رزمی در محل است که باید در مواقع لزوم امنیت را تامین کنند، اما دومین ماموریت آمادگی همه ما بر اساس تجربیاتی که به بهای خون شهیدانی همچون عجمیان و علی وردی منجر شد را پاس بداریم و در جنگ ترکیبی و شناختی هستیم که در همه جا لحظه به لحظه حضور داشته باشیم.

وی در خصوص اجرای امر به معروف در ادارات هم بیان داشت: امربه معروف در دستگاه‌ها باید فراگیر شود، چون در دستگاه‌هایی که امر به معروف اجرایی شده تا ۴۵ درصد بهبود وضعیت را شاهدیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها