در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان باخرز مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس پاسداشت مقاومت مردم در برابر نظام سلطه است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دشمن ۴۳ سال پیش با همه توان آمد تا نظام مقدس اسلامی را ساقط کند اما با مدد الهی و ایستادگی آحاد امت حزب‌الله و نیروهای مسلح نظام قوی‌تر، مستحکم‌تر و مقتدرتر از هر زمان دیگری است و جواب بدخواه و دشمن را می‌دهد؛ بر همین اساس گرامیداشت مناسبت‌ها یک ضرورت است.
کد خبر: ۶۰۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ - 07August 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس پاسداشت مقاومت مردم در برابر نظام سلطه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان باخرز و نشست هیئت‌امنای شهدای گمنام این شهرستان به ریاست «عباس حسن‌نژاد» فرماندار شهرستان باخرز و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسغعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: استان خراسان رضوی تاکنون در ۱۲۹ نقطه میزبان شهید گمنام بوده که یادمان‌های این نقاط احداث، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و یادمان شهدا در تعداد محدودی از این نقاط هنوز ناتمام است.

وی افزود: این اماکن مقدس و مبارک از بدو تدفین شهید گمنام محل آمد و شد مومنین و کانون برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی است.

این مسئول ادامه داد: براساس بررسی میدانی و طبق مطالعه علمی که در شهرهای کشور و استان انجام گرفته یادمان‌های شهدای جزو مراکز پرجاذبه‌ای است که حضور در آن‌ها آرامش عمومی را به‌همراه دارد به همین دلیل آحاد جامعه تمایل به حضور در این یادمان‌ها را دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: شهرها به یک نقطه امید و اتکا نیاز دارند که یادمان‌های شهدا می‌توانند این مهم را محقق کنند؛ بر همین اساس باید به یادمان‌ها توجه ویژه داشت و برنامه‌هایی که در طول سال در این یادمان‌ها برگزار می‌شود تقویت شوند. یادمان‌های شهدای گمنام هرچه بیشتر تقویت شوند و ظرفیت و خدمت در آن ایجاد شود گرایش مردم به این مراکز بیشتر خواهد بود.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه قداست یادمان‌های شهدای گمنام باید حفظ شود و متولی واحد داشته باشند، گفت: یادمان‌های شهدای گمنام که در بوستان‌ها احداث شده‌اند جزو این مراکز تفریحی محسوب می‌شوند و لذا اقدامتی که در راستای فضاسازی بوستان‌ها انجام می‌گیرد باید این یادمان‌ها را نیز در بربگیرد.

وی تصریح کرد: انتظار این است که به هر نحو ممکن به یادمان‌های شهدای گمنام که امامزادگان عشق، مطاف فرشتگان و دارالشفای مومنین هستند بیشتر پرداخته شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت ابراز داشت: ۴۳ مناسبت دفاع مقدس در قالب گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت فهرست شده که باید از حداکثر ظرفیت‌ها در راستای ذکر یاد و نام آن‌ها و برگزاری برنامه‌های مختلف در جای‌جای جغرافیای شهرستان تلاش شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان بر اینکه جلسات ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار و اتخاذ تدبیر شود، خاطرنشان کرد: دشمن ۴۳ سال پیش با همه توان آمد تا نظام مقدس اسلامی را ساقط کند اما به کوری چشم چشمنان و مدد الهی و ایستادگی آحاد امت حزب‌الله و نیروهای مسلح نظام قوی‌تر، مستحکم‌تر و مقتدرتر از هر زمان دیگری است و جواب بدخواه و دشمن را می‌دهد؛ بر همین اساس گرامیداشت مناسبت‌ها یک ضرورت است.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: بحمدالله دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها با پشتیبانی دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌های مردم‌نهاد توفیقات خوبی کسب کرده‌اند که برای تداوم موفقیت‌ها باید روند پشتیبانی‌ها تداوم داشته و تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار