یادداشت/ سردار یوسفعلی‌زاده

جهاد بزرگ خبرنگاران

دشمن در جریان اغتشاشات پاییز سال گذشته تلاش کرد از یک دنیا فرصت فضای مجازی، بی‌نهایت تهدید خود را پی‌گیری کند که باز هم با نه بزرگ و مقاومت بی‌نظیر آحاد جامعه روبرو شد و تداوم این حرکت تؤام با معرفت و بصیرت نیازمند جهاد بزرگ خبرنگاران است.
کد خبر: ۶۰۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸ - 08August 2023

جهاد بزرگ خبرنگارانگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی؛ اگر امتی سخن و نوای ملکوتی شهدا را بشنود و بفهمد، قیام و اقدام خواهد کرد و زیر بار ظلم نخواهد رفت چراکه شهیدان اینگونه بودند.

 ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار در اندیشه و رفتار تک‌تک شهیدان قابل جستجو است؛ بر همین اساس باید با استفاده از رسانه این اندیشه‌ و تفکر به گوش جهانیان و جان‌های پاک منتقل شود.

 آحاد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند باید همچون شهیدان وسط میدان ادای تکلیف حضور داشته باشند و همچون آن‌ها عمل کنند اصحاب رسانه نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باید مجاهدت و تلاش کنند.

 در طول ۴۳ سال که از دفاع مقدس می‌گذرد جبهه استکبار تلاش کرد تا امام جامعه تنها بماند و راه جهاد کور شود تا مجاهدان از داشته‌های ایمانی و انقلابی خود غافل شوند، اما جریان باطل منکوب شد و دین خدا باقی ماند و جهاد دستورکار اصلی امت مسلمان قرار گرفت؛ بر همین اساس باید اصحاب رسانه ضمن حفظ و پاسداشت ارزش‌ها، این خط نورانی را تقویت کنند.

رسانه‌ها با هماهنگی و هم‌پوشانی و در تعامل سازنده و رو به جلو، حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند تا روایتگر صادق و امین حماسه جاوید دفاع مقدس و مقاومت باشند.

 رسانه عرصه کارآمد و تبلیغ مبانی دینی و انقلابی بویژه حماسه، مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی و مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض است و اصحاب رسانه به‌عنوان رزمندگان این عرصه باید آماده مقابله با جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن باشند.

با توجه به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین ضروری است اصحاب رسانه و خبرنگاران از طریق فضای مجازی ارتباط صمیمی‌تر، قوی‌تر و گسترده‌تری در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مکتب شهیدان در بین آحاد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان و آگاهی‌بخشی به آنان برقرار نمایند. خبرنگاران می‌توانند با کار تمییز فرهنگی و رسانه‌ای تعلق خاطر جامعه هدف را به فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت بیشتر کنند.

 دشمن در جریان اغتشاشات پاییز سال گذشته تلاش کرد از یک دنیا فرصت فضای مجازی، بی‌نهایت تهدید خود را پی‌گیری کند که باز هم با نه بزرگ و مقاومت بی‌نظیر آحاد جامعه روبرو شد و تداوم این حرکت تؤام با معرفت و بصیرت نیازمند جهاد بزرگ خبرنگاران است.

تقارن معنادار هفده مرداد امسال که به یاد شهید محمود صارمی در تقویم به نام روز خبرنگار نامگذاری شده با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بیانگر رسالت و مسئولیت سترگ خبرنگارانی است که در رساندن پیام حق و حق‌طلبی و تسلیم‌ناپذیری و عدم سازش در مقابل کفر و ظلم، سیدالشهدا علیه‌السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها را الگوی خویش قرار دادند.

روایت صادقانه و خالصانه، کلام فصیح و پیام واقع بینانه پیام‌آور کربلا و همچنین مقابله با تحریف و انحراف موجب شد تا قیام عاشورا تا ابد در تاریخ ماندگار و جاودانه بماند؛ لذا ضروری است خبرنگاران و تلاشگران عرصه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی برای حفظ و احیای ارزش‌های ناب اسلام محمدی، پیام عاشورا را به‌عنوان یک الگوی راهبردی نصب‌العین خود قرار داده و در راستای خنثی‌سازی جنگ شناختی دشمن، قلم خویش را برای ترویج و تقویت فرهنگ حسینی در جامعه به کار گیرند.

خبرنگاران جبهه حق عزم خود را برای تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی و این راه نورانی جزم کرده‌اند و امروز که دشمنان با غول‌های رسانه‌ای و امپراتوری‌ خبری و با سلاح جعل و تزویر، به جنگ ارزش‌های دینی و اخلاقی آمده‌اند، با وجود همه کمبود‌ها و مشکلات، شجاعانه در مقابل جنگ ترکیبی دشمن قد برافراشته‌اند. غیورمردان و شیرزنانی که پیشرو برای تحقق آرمان‌های بلند اسلامی بوده و از تمامی ظرفیت خویش در راستای «جهاد تبیین» در مقابله با توطئه‌ پیچیده استکبار جهانی بهره می‌گیرند تا خط نورانی ولایت به پرچمداری امام خامنه‌ای و آرمان‌های والای شهیدان در ساحت جامعه جاری و ساری بماند.

امید است با اطاعت از ولایت و پیروی از مکتب شهیدان تحقق‌بخش جهاد تبیین در عرصه تقویت ایمان و امید آحاد امت حزب‌الله قدم برداشته و در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همچون چهل ساله اول انقلاب اسلامی کوشا و منطقی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها