بیانیه اداره کل حفظ آثار آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگاران در هدایت افکارعمومی نقشی مهم دارند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را ضمن گرامیداشت.
کد خبر: ۶۰۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ - 08August 2023

بیانیه اداره کل حفظ آثار آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز خبرنگاربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان شرقی بیانیه‌ای به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار صادر کرده است.

در متن این بیانیه آمده است:

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید «محمود‌ صارمي» و روز خبرنگار، فرصت مناسبي براي بازخواني کارنامه سراسر شور و شعور خبرنگاران متعهّد رسانه‌هاي آشنا به رسالت شغل مقدّس اطلاع رسانی براي آگاهي‌بخشي و بصیرت بخشی به ملّت بزرگ و فهیم ايران، بويژه در صحنه‌هاي سرنوشت‌ساز و حسّاس ميهن اسلامي به شمار مي‌رود.

خداوند قادر متعال چه زیبا به قلم که مظهرآفرینش و ودیعه‌ گرانبهای الهی است، سوگند یاد می‌کند و آن را می‌ستاید، چرا که خود نیز آفریدگاری بی همتا است و ارزش مرکّبش همسنگ و یا بالاتر از خون شهیدان دانسته شده، زیرا قلم متعهّد، مشعل فروزان علم و بیداری جامعه از جهل و نادانی است و راه رشد و تعالی انسان را به او نشان می‌دهد.

کسی نمی‌تواند منکر نقش خطیر رسانه‌ها در جامعه باشد و بی‌جهت نیست که «روز خبرنگار» فرصت مناسبی برای شناسایی و بررسی ابعاد و نقش رسانه‌هاست. این روز بزرگ تداعی‌گر حساسیت چشمان بیدار و اذهان روشنی است که با قلم توانای خویش، تاثیرات شگرف و بعضاً تاریخ‌ساز را در جوامع مختلف باعث می‌شوند. بدون تردید آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی در کنار صیانت از نشر و پردازش صحیح اطلاعات از جمله رسالت‌های سترگی است که با نام خبرنگاران پیوند خورده است.

اصحاب رسانه بويژه خبرنگاران فهيم و بصير ايراني با خلاقيت، هوشمندي و اتخاذ شيوه‌هاي کارآمد، مؤثر، متفاوت و توأم با انصاف و واقع گرايي، اهداف شوم و رفتارهاي دروغين رسانه‌هاي سلطه‌ را افشا و منافع و مصالح سلطه‌گران و قدرت‌هاي زورگوي جهاني را به چالش بکشانند و با شناسايي و حمله به نقاط آسيب‌پذير جريان خبري اطلاع‌رساني دشمنان انقلاب و نظام، قدرت‌ رسانه‌اي ايران اسلامي را در اين مصاف نابرابر و معنادار به آنان تحميل کنند.

در واقع اصحاب رسانه به عنوان قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی، پیش از آنکه منفعل از تحرکات رسانه‌ای غول رسانه‌ای استکبار جهانی باشند، «سرباز جنگ نرم نظام» برای مقابله با توطئه‌های مختلف استعمارگران نوین هستند که قلم، رسانه و فضای دیجیتال را محل مانور خود نموده‌اند.

امروز در مقطع خاصّی از زمان بسر می‌بریم که کودکان، زنان و افراد بی‌دفاع سرزمین مقدّس فلسطین در غزّه زیر تهاجم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی قتل عام می‌شوند و شگفتا که در این نسل کشی، رسانه‌های مدّعی حقوق بشر سکوت پیشه کرده‌اند که البتّه جنایت آنها کمتر از رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست نیست.

17 مرداد «روز خبرنگار» یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه خبر و اطلاع رسانی شهید «محمود صارمی» است، شهیدی که به معنای واقعی مصداق سوگند حضرت حق به قلم است. فرا رسیدن روز خبرنگار، روز رعایت حریم قلم و اندیشه، را به تمامی خبرنگاران پرتلاش عرصه دانایی، آزادی، امید و همدلی در کشور تبریک عرض نموده و ضمن آرزوی توفیق از درگاه خداوند متعال برای این سربازان فداکار عرصه جنگ نرم، آمادگی خود را برای حضور در همه عرصه‌های ایثار و فداکاری در سایر فعّالیت‌های رسانه‌ای اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار