فرماندار شهرستان مریوان:

مسئولیت موکب داران بیش از سایر ارکان ستاد اربعین سنگین و حساس است

«احمدی» با بیان اینکه ایجاد بستر ها و زیر ساخت‌های خدمت رسانی به زوار اربعین توسط موکب‌ها فراهم شود، گفت: وظیفه و مسئولیت موکب داران بیش از سایر ارکان ستاد اربعین سنگین و حساس است.
کد خبر: ۶۰۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ - 08August 2023

مسئولیت موکب داران بیش از سایر ارکان ستاد اربعین سنگین و حساس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل احمدی» فرماندار شهرستان مریوان در جلسه ستاد اربعین که در راستای برنامه‌ریزی خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار ‌حسینی در شهر مریوان و با محوریت بررسی اقدامات و تمهیدات حوزه اسکان زوار اربعین و کیفیت استقرار مواکب در سالن شهدای دولت فرمانداری برگزار شد، با تقدیر از فداکاری‌های مردم و تلاش‌های مسئولان ذیربط در مهار و اطفای حریق چند روز گذشته جنگل‌ها و مراتع مریوان، اظهار داشت: به رسالت و تعهدات خود در انجام ماموریت‌های محوله در حوزه‌های مهم اربعین و اطفای حریق جنگل‌ها پایبندیم.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی به مطالبات عامه مردم برای نظام اهمیت بسزایی دارد، افزود: گاهی مردم از دولت توقع دارند که از جنگل‌ها و طبیعت آنها حراست و مواظبت کند و زمان دیگری مردم برگزاری رویداد مهمی بنام اربعین را مطالبه می‌کنند. و دولت خود را موظف به پاسخگویی به مطالبات مردم می‌داند.

احمدی با اشاره به میزبانی سال گذشته شهرستان از زوار اربعین، افزود: سال گذشته اولین تجربه شهرستان و استان در حوزه میزبانی از زوار معزز بود و چنانچه نقص و کاستی‌ای در کار و فعالیت‌ها مشاهده شده ناشی از تجربه اندک بود اما این نقصان و کاستی در اربعین امسال دیگر موضوعیت ندارد به همین دلیل میزبانی امسال شهرستان از زوار باید با کیفیت قابل قبولی همراه باشد و برای احراز این تراز وظیفه و مسئولیت موکب داران بیش از سایر ارکان ستاد اربعین سنگین و حساس است.

وی تأکید کرد: ایجاد بستر ها و زیر ساخت‌های خدمت رسانی به زوار اربعین توسط موکب‌ها فراهم شود.

احمدی توجه به وجه معنوی و اهمیت موضوع اربعین را مورد تاکید قرار دارد و گفت: همه اعضای ستاد باید خود را مکلف بدانند در حوزه مسئولیتی که برعهده دارند، امکانات مورد نیاز را تامین کنند.

فرماندار مریوان گفت: مهمترین بروز و ظهور میزبانی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) از طریق مواکبی هستند که خدمات ارایه می‌دهند،لذا تاکید داریم کلیه مواکبی که در سطح شهرستان مستقر می‌شوند موظف به اخذ مجوز از مراجع مربوطه هستند. برای این منظور لازم است موکب داران به مسول و اعضای کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین مراجعه نمایند.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها