به مناسبت هفته خبرنگار؛

قلم خبرنگاران همانند خون شهيدان تضمین سرنوشت جامعه است

خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس در هفته خبرنگار، بار دیگر بر قلم خود قسم خورده و قلم خبرنگاران و فعالیت رسانه‌ای آن‌ها را همانند خون مطهر شهدا در راستای تضمین سرنوشت جامعه ضروری دانستند.
کد خبر: ۶۰۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ - 10August 2023

قلم خبرنگاران همانند خون شهيدان تضمین سرنوشت جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، تعدادی از خبرنگاران استان فارس به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت «صارمی» و با خبرنگار خبرگزاری دفاع‌ مقدس گفت‌وگو کردند که بخشی از این گفت‌وگو و پیام این خبرنگاران را با هم مرور می‎‌کنیم:

خبرنگار با قلمش خونگار می‌شود

«عبدالغفور مصطفایی»، روزنامه شهر مردم - به مناسبت روز خبرنگار از سوی خبرگزاری دفاع مقدس فرصتی‌ دست‌ داد تا ضمن تبریک به خبرنگاران و عکاسان خبری جوان به ویژه‌ خبرنگارانی که برای ماندگاری جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان عرصه دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و نیز ماندگاری و ثبت در دل تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی با حضور در سنگر دلدادگان شهید و شهادت در انعکاس و ضبط وقایع بیاد ماندنی عرصه زیبایی‌ها، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و راز و نیاز عاشقانی که برای رسیدن به معبود خود در شب وصل یاران از یکدیگر پیشی می گرفتند با قلمشان خونگار شدند.

جوهر قلم خبرنگار، خون شهید است

«هاجر بیات» خبرنگار روزنامه کشوری اعتدال -  قلم خبرنگاران همانند خون شهيدان تعيين كننده سرنوشت جامعه اسلامي است. مركب قلم خبرنگاران همانند خون سرخ شهيدان سرنوشت جامعه را عوض مي كند، خون شهیدان یعنی از خودگذشتگی برای اهداف والا. قلم نیز می‌نویسد و تمام می‌شود تا مفاهیم بزرگ را فریاد بزند و به گوش همگان برساند. قلم گاهی برای مبارزه با بدی ها حرکت می‌کند همانگونه که خون شهیدان جاری می‌شود تا بدی ها را پاک کند. خون شهدا دنیای بهتری برای آیندگان می‌سازد. قلم نیز حقایق را می‌نگارد تا فردای بهتری برای انسان‌ها در پیش باشد.خون شهیدان نام آن‌ها را جاودانه می‌کند. قلم های توانا نیز نام نویسندگان را در تاریخ جاودانه می‌کنند.

اسلحه وسیله ای است برای مبارزه و برای دفاع. اما بسیاری از مبارزه های فکری و فرهنگی با قلم صورت می‌گیرد. اسلحه بر جسم و جان دشمن می‌تازد و نابودش می‌کند، قلم بر جهل و نادانی که دشمن ذهن‌هاست حمله می‌کند و تفکرات غلط را از بین می‌برد. اسلحه می‌تواند در راه خطا به کار رود و خون بیگناهان را بریزد، قلم نیز می‌تواند با نوشتن از بیراهه ها، ذهن های زیادی را منحرف کند و باعث تباهی آن‌ها شود.

درخت ها در خاک ریشه می‌دهند و رشد می‌کنند. قلم ها می‌نویسند و در ذهن خوانندگان تاثیر می‌گذارند. درخت ها برگ و میوه می‌دهند، ثمره‌ی قلم های توانا نیز دانش و آگاهی است. درخت‌ها هوا را پاکیزه می‌کنند و نفس کشیدن را آسان‌تر می‌کنند، همینطور قلم جهل و ناآگاهی را از ذهن ها می‌زداید و تفکر آزاد را برای خوانندگان راحت‌تر می‌کند. قلم‌ها گاهی به استخدام ظالمان و ستمگران در می‌آیند، گاهی سر بریده می‌شوند و ساکت می‌شوند. درخت‌ها نیز گاهی با تبر تکه تکه می‌شوند و تبدیل به میز و صندلی و ابزار دست انسان ها می‌شوند.

صاحبان قلم باید بدانند که عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند

«فریما فرهمندزاده» عکاس پایگاه خبری سحاب پرس - بسم رب الشهدا؛ شهدا با سلاح خود و خبرنگاران با قلم خود در راه عدالت و حفظ خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند. همان گونه که شهدا مظلومانه در راه حق جان خود را در کف دست گرفته و به میدان های حق علیه باطل شتافتند، خبرنگاران و عکاسان نیز با انتشار رشادت ها و مقابله با توطئه دشمنان در فضاهای حقیقی و مجازی به مقابله با آنان ایستاده اند.

صاحبان قلم باید بدانند که عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند و بدون هیچ گونه تفکر سیاسی به بیان واقعیت‌ها و انتشار اخبار و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی بپردازند.

انتقال راه شهدا به نسل جوان امروز از ضرورت‌هاست

«احمدرضا مداح» عکاس خبرگزاری فارس - وقتی نام شهدا و از جان گذشتگی ایثارگران و پیشکسوتان خون و شهادت میاد یاد ۸ سال دفاع مقدس در ذهن ها خطور می کند ، تا چه اندازه توانستیم با قلم خود به نسل جوان امروزی اون ایثار و فداکاری را منتقل کنیم ؟

چند درصد از این کتبی که منتشر شده در اختیار جوانان به رایگان گذاشته شده؟ جوانانی که اوقات فراغت خود را در باغ ها، پارک‌ها‌، پیاده راه ها و بعضا باشگاه و‌... می گذرانند ؟

و وظیفه من عکاس خبری در این باره چیست ؟ تا چه اندازه توانستم در مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته و آن را در میان اقشار مردمم نشر بدهم؟ هر چه می اندیشم... هیچ...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار