مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

6 هزار همسر رزمنده دوران دفاع مقدس خراسان جنوبی تجلیل می‌شوند

سرهنگ «فلاحی» با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای 28 هزار و 960 رزمنده دوران دفاع مقدس است که از این تعداد تاکنون 18 هزار رزمنده مورد تجلیل قرار گرفتند، گفت: امسال نیز تجلیل از شش هزار همسر رزمنده دوران دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۰۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ - 09August 2023

6 هزار همسر رزمنده دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار «ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرد که در سه سال تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از سال گذشته که اعتبار آن مشخص شد سرعت بیشتری گرفت و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: خراسان جنوبی جزو پنج استان فاقد موزه دفاع مقدس است که امیدواریم با توجه به اعتبار مصوب بتوانیم ساخت این مرکز فرهنگی که بیانگر نقش مردم خراسان جنوبی در دفاع مقدس است را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه ۶۷ نقطه استان خراسان جنوبی معطر به شهدای گمنام است که از این تعداد ۴۲ یادمان تکمیل شده است، افزود: ۲۱ یادمان در حال احداث است که از این تعداد ۱۲ یادمان طی هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرهنگ فلاحی با یادآوری اینکه سال گذشته در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس سهمیه ابلاغی ما تولید ۶۰ عنوان کتاب بوده است، تبیین کرد: ۶۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان تألیف و به چاپ رسید که بیشتر از سهمیه ابلاغی ما بوده است.

وی اضافه کرد: کتاب‌های منتشرشده در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر است و درصورتی که محتوای مورد نظر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تأیید شود، از مؤلف به‌ویژه در زمان چاپ کتاب حمایت می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: سه میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان اعتبار نیاز داشتیم که در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان این مبلغ به دستور استاندار خراسان جنوبی مصوب شد تأمین اعتبار شود و مشکلی در این زمینه نداریم اما برای سال‌های آینده نیازمند مساعدت و همراهی هستیم.

سرهنگ فلاحی به دانشنامه دفاع مقدس استان اشاره و مطرح کرد: تدوین این دانشنامه از سال ۹۶ پیگیری شده و تاکنون فعالیت‌های زیادی در زمینه جمع‌آوری اسناد انجام شده است به گونه‌ای که ‌یک هزار و ۸۶۰ مدخل شناسایی و جمع‌آوری شده و پس از ارزیابی بیش از 742 مدخل مورد تأیید قرار گرفت و سال آینده جلد نخست این دانشنامه رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای 28 هزار و 960 رزمنده دوران دفاع مقدس است که از این تعداد تاکنون 18 هزار رزمنده مورد تجلیل قرار گرفتند، افزود: امسال نیز تجلیل از شش هزار همسر رزمنده دوران دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس انجام می‌شود که از این تعداد پنج هزار رزمنده توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و مساعدت استانداری و یک هزار رزمنده توسط دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی به ساخت و تکمیل موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت این مرکز تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است تا سال 1403 به بهره‌‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها